חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שני, 31 באוגוסט 2009

איתור צבעים שתעו

אל החשיבות של צבעים גלובליים באילוסטרייטור התייחסתי בתחילת השנה. בואו נתעמק בנושא עוד יותר.

אינדזיין

באינדזיין כידוע כל דוגמיות צבע הן גלובליות. זה טוב אך התוכנה מאפשרת כל דבר לצבוע ישירות בלי להוסיף קודם את הצבע בחלונית Swatches. זה לא תמיד טוב. כך אם דגמתם בטפטפת צבעים מתמונות יש לדעת שכל גוון כזה הוא RGB בלי שום קשר לסוג הצבע של התמונה המקורית. כשמייבאים תמונה לאינדזיין התוכנה יוצרת תמונה ברזולוציה נמוכה לתצוגה מקדימה של התמונה המקורית. חלל הצבעים של תמונת שירות זו היא תמיד RGB.

כמובן כל צבע RGB ייצא בסטייה בדפוס על בסיס CMYK. אם אין לכם אידזיין CS4 עם פונקציית Live Preflight המאפשרת לאתר בעיות כאלו בקלות יש להשתמש בפעולת Add Unnamed Colors שנמצאת בחלונית Swatches. היא תוסיף כל צבעים המשמשים בפרויקט אל תוך חלונית Swatches ואז תוכלו להפוך דוגמיות RGB ל-CMYK.

אילוסטרייטור

באילוסטרייטור (CS3 ומעלה) פעולה היקשית גם נמצאת בתפריט של חלונית Swatches ונקראת Add Used Colors. הצבעים המשמשים יוספו בתור צבעים גלובליים - זאת אומרת אם לא השתמשתם בשיטה זו קודם בכל שלב תוכלו לעבור להשתמש בצבעים הגלובליים.

יתר על כך אם תסמנו מספר פריטים (במקום לא לסמן דבר) הפקודה Add Used Colors הופכת ל-Add Selected Colors והתוכנה תוסיף ל-Swatches רק גוונים שלא מופיעים בחלונית ומהקבוצה המסומנת בלבד.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם