חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שבת, 24 בינואר 2009

יתרון של פריהנד באילוסטרייטור - צבעים גלובליים

כל משתמשי פריהנד זוכרים שאופן פעילות התוכנה עם הצבע היה נוח מאוד. בפריהנד כל פריטים שנצבעו בדוגמית צבע מחלונית Color List היה מקושר לדוגמית ועם דוגמית הצבע הפריטים הייתה משתנה הוא היה משתנה בהתאם.

באילוסטרייטור דוגמיות לא מקושרות אוטומטית לעצמים. צריך להפעיל את הקשר ידנית בנוסף: תלחצו פעמיים על דוגמית פשוטה בחלונית Swatches ובתיבת שיחה שנפתחת תסמנו את תיבת הסימון Global.

global-colors-1.png


מעכשיו זה יעבוד ממש כמו בפריהנד: כל פריט הנצבע בדוגמית הגלובלית ישתנה עם שינויי צבע הדוגמית. הצבע הגלובלי מופיע בחלונית הדוגמיות עם לשונית לבנה. חלונית Color תאפשר אז ליצור גוון מהצבע הגלובלי ואותו כמובן גם ניתן לשמור ב-Swatches.

global-colors-2.png


שימו לב על שני איקונים תחת השדה של אחוז הגוון בחלונית Color. לחיצה עליהם מנתקת פריט מהדוגמית שלו ואז הוא לא ישתנה עם שינוי הדוגמית.

מעניין שהדוגמיות הגלובליות קיימות באילוסטרייטור מזמן, מגרסה 8 או 9 אבל אדובי לא הפכה את השיטה לשיטת ברירת מחדל מסיבה לא ברורה. יתר על כך Live Color, דרך עבודה עם צבעים שהופיעה ב-CS3 לא עובדת עם הדוגמיות הגלובליות. בלי שום קשר לדעתו של מנהל פרויקט אילוסטרייטור באדובי, בתהליך עיצובי שימוש בדוגמיות הגלובליות חשוב ומומלץ לשימוש תמיד.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם