חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שני, 10 באוגוסט 2009

דפי אב באילוסטרייטור

דפי אב, מי שלא יודע, זה סוג של אבי טיפוס או תבניות המשמשים בתוכנות עימוד. כל דבר ששמים על דף האב מיד מופיע על עמודי עבודה המשויכים אליו, כמו כן עם עדכון הפריטים על דף האב זה מיד מתעדכן על העמודים.

שימוש בדפי אב הוא חלק חשוב של שיטת העבודה באינדזיין אך באילוסטרייטור הם לא קיימים. אף ב-CS4 עם הופעת ריבוי עמודים אמיתי אדובי לא הגישה כל סוג של דפי האב. יכול להיות שזה נושא של CS5 אך ישנו פתרון גם היום. אפילו שני פתרונות:

שיטת הסמלים

יוצרים פריטים שאמורים להופיע על כל עמוד, למשל רקע. שומרים את זה כסמל ושמים את מופעי הסמל על כל עמוד. עם עדכון הסמל כל המופעים שלו יותדכנו. ליתר נוחות העבודה אפשר גם לשים את המופעים על שכבה נפרדת שניתן גם לנעול.

לסמלים אמנם יש מגבלה מסוימת - אם רוצים לשתף בסמל תמונה יש להטמיע אותה. ברור שזה לא כל-כך טוב כי אלו יכולות להיות מספר תמונות או מספר תמונות כבדות ואז הן לא רק מנפחות את משקלו הקובץ אלא גם תהיו לא בלתי-ניתנות לשינוי בפוטושופ.

שיטת הקבצים החיצוניים

אפוא שיטת הסמלים מתאימה יותר למשהו פשוט בלי תמונות. השיטה מהתאימה אם החומר שאמור לחזור על העמודים מורכב היא שימוש בקבצי אילוסטרייטור חיצוניים.

יוצרים קובץ אילוסטרייטור, מביאים או יוצרים כל פריטים הנדרשים, מביאים תמונות מקושרות, שומרים את הקובץ ובתיבת השיחה הנפתחת מסמנים פעולת Create PDF Compatible File.

Master-Pages-Ai.png

כך קיבץ אילוסטרייטור הנוצר יהיה תואם PDF. במילים פשוטות הוא כולל בפנים גם העתק של החומריו בפורמט PDF - שני קבצים בפועל בתוך אחד. מאז שפורמט אילוסטרייטור כבר לא מתבסס על PostScript (מגרסה 9, שנת 1999) תוכנות אחרות לא יכולות לקרוא אותו ישירות ולכן צריכים העתק בפורמט PDF, אותו קוראות פוטושופ, אינדזיין או אילוסטרייטור עצמה כשמביאים קובץ AI בתור תמונה (פקודת File > Place).

יש גם לבטל תיבת סימון Embed ICC Prifiles. כך אנחנו מבטלים הטמעת פרופיל צבע כי אילוסטרייטור וגם אינדזיין מתעלמות ממנו ואז היא סתם מגדיל את הקובץ. כיצד לנהל צבעים במחשב ובתוכנות אדובי סיפרתי במאמר "כיול וניהול הצבע".

בנוסף באילוסטרייטור CS4 הודות לריבוי העמודים האמיתי יש אפשרות ליצור קובץ מרובה עמודים עם מספר דפי אב אפילו בגודל שונה. פעולת Place תזהה אותו כ-PDF מרובה עמודים.

הדרך הזו קיימת מתופה של אילוסטרייטור CS3, בגרסאות קודמות השתמשנו בקבצי PDF התואמים לאילוסטרייטור.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם