חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום ראשון, 2 באוגוסט 2009

העברת קבצים מפורמט פריהנד לאילוסטרייטור ולהיפך

יש שתי שיטות להעביר פרויקט מפורמט פריהנד לאילוסטרייטור: טובה ולא כל-כך. הדרך הנכונה היא פשוט לפתוח קובץ פריהנד באילוסטרייטור. אילוסטרייטור CS3 ו-CS4 מאפשרות לפתוח קבצי פריהנד מגרסת 7 עד MX. אילוסטרייטור CS ו-CS2 פותחות קבצי פריהנד מגרסת 5 עד 9. בשיטה זה הפרויקט בדרך כלל עובר לאילוסטרייטור ממש חלק קרוב מאוד למקור: עם דוגמיות צבע, שכבות, תמונות, מלל חי, קווי עזר, סמלים, עמודים.

הדרך הלא נכונה היא לייצא מפריהנד קובץ אילוסטרייטור. פורמט מתקדם ביותר שפריהנד יודעת לייצא זה אילוסטרייטור 7 - הוכרזה בשנת 1997. הבעיה שבשיטה זו הפרויקט יכול להשתנות - מודול ששומר קבצי אילוסטרייטור בפריהנד עובד פחות טוב מאשר זה שפותח קבצי פריהנד באילוסטרייטור.

כמובן אם אתם משתמשים באילוסטרייטור CS4 עמודי פריהנד יעברו בהצלחה לעמודי אילוסטרייטור.

המרת פרויקט שנעשה באילוסטרייטור לפריהנד

זה יותר מסובך להעביר חומר מתוכנה מתקדמת למנוונת. הדרך הנכונה היא לשמור באילוסטרייטור קובץ בפורמט אילוסטרייטור 8 ואותו לפתוח בפריהנד. זו גרסה אחרונה אל התוכנה שהייתה מבוססת על PostScript, פורמטים של הגרסאות החדשות יותר מתבססים על PDF ולא יופתחו על ידי פריהנד. כמובן צריך לפשט (פעולות Expand) כל עצמים מורכבים שלא קיימים באילוסטרייטור 8 (או לסמוך על התוכנה שתעשה את זה היטב). גרסה זו תומכת רק בפריטים ווקטוריים פשוטים (ללא אפקטים ומרכיבי העיצוב), תמונות ומברשות.

קובץ בפורמט אילוסטרייטור 8 פריהנד תוכל לפתוח. לצערנו המציאות טוענת שלא תמיד. באילוסטרייטור CS3 ובחלק מהתקנות CS2 הייתה שגיאה (באג) - קבצים של גרסה 8 שנוצרו על-ידיהן לא נפתחים בפריהנד. קובץ אילוסטרייטור 3 כן נפתח אך זה לא פתרון ראוי כי פורמט אילוסטרייטור 3 ישן מאוד (הוכרז בשנת 1990), לא תומך כמעט בשום דבר.

ב-CS4 השגיאה פותרה אך עדיין המלל עובר במתארים (outlined) כנראה בגלל שינויים במנגנון טיפול במלל של אילוסטרייטור בגרסאות אחרונות. מי שעומד להמיר הרבה קבצי אילוסטרייטור לפורמט פריהנד צריך להצטייד באילוסטרייטור CS שנטולת כל בעיות אלו.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם