חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום רביעי, 11 במרץ 2009

Mac mini - מחשב לגרפיקה

בשבוע שעבר חברת Apple חידשה כמעט כל סוגי המחשבים שלה. בין Mac Pro החזק עם מעבד חדש, iMac-ים וניידים זכה לשדרוג גם Mac mini.

בשנים אחרונות אני משתמש ב-Power Mac G5. יש לו 5 ג'יגה זיכרון ושני מעבדים של 2 GHz כל אחד - הוא חזק. קניתי אותו ב-2003 בתקופה של אילוסטרייטור 10. הוא עבר גם CS, אחר כך CS2 ו-CS3 ועכשיו סוחב יפה גם CS4. אבל מה הבעיה? כשקניתי אותו הוא היה כל כך חדשני (הראשון עם 64 bit) שמספר תוכנות אז עשו בעיות. אפילו מערכת הפעלה Mac OS X 10.2 Jaguar הייתה מיוחדת עבורו. כעת מותקנת עליו 10.5 Leopard והכל רץ יפה, אבל.

אבל כבר 10.6 Snow Leopard תוועד רק לאינטל. CS5, לא ברור בינתיים, אך גם לאינטל כנראה. באוקטובר שעבר אדובי הכריזה על תוכנה מהפכנית Flash Catalyst (פרויקט Thermo לשעבר) והיא גם רק לאינטל. לדעתי זה מצב לא נורמלי שיש סוג מחשבים (G5) שעדיין מסוגלים לעבוד אבל כבר הולכת במצטמצמת צי התוכנות שלהם. תוכנות חדשות בעיקר.

כל זה בגלל אהבתו של סטיב ג'ובס למהפכות ופניות חדות.

הפתרון הוכרז בשבוע שעבר - מחשב פשוט וזול שהוא Mac mini. עם מעבד קצת טוב יותר, אך החידוש הראשי שבדגם החדש ניתן להתקין לא 2 ג'יגה זיכרון כמו שהיה קודם אלא 4 ג'יגה. נפח זה מספיק ל-CS4 וסביר להניח ל-CS5 תחת Snow Leopard שיחד עם זאת אמורה להיות מערכת הפעלה מזוקקת וטובה במיוחד מבחינת הביצועים. כזה מחשב יעלה כששת אלפים שקלים ויספיק לשלוש-ארבע שנים. אחר כך מחליפים אותו למעודכן חדש. ושני Mac mini כאלה עדיין יהיו זולים יותר מ-Mac Pro אחד.

הארץ אוהבים אמנם iMac - זה מק יחסית ל-Mac Pro זול וגם הנושא מסך יפה. צעצוע זה עולה בארץ 12 אלף שקל ובפועל מהווה Mac mini פלוס מסך - גם מבחינה טכנית וגם מבחינת המחיר. כן, iMac נושא מעבר קצת חזק יותר מ-Mac mini, אבל עדיין אין להשוות אותו עם Mac Pro.

הבעיה המרכזית היא כש-iMac מתישן - הוא לא סוחב תוכנות חדשות אבל המסך שלו עדיין טוב. זורקים את המחשב עם המסך!

iMac, בארץ לפחות, טוב לא לצרכנים אלא למוכרים. תקנו בנפרד מסך (שאגף לא חייב להיות אפל היום) ו-Mac mini. כשמגיע הזמן להחליף את המחשב - מחליפים רק אותו וממשיכים להשתמש במסך. או בשני מסכים כי הדגם החדש של Mac mini מאפשר לחבר שניים בו-זמנית ויש לא גם כרטיס מסך חדש ומהותית חדש יותר מהקודם.

כל המחירים שנזכרו הם מ-iDigital. חוץ מזה יש דרכים לקנות מק במחיר נמוך יותר - ב-10-15% פחות. עושים את זה על ידי ייבוא אישי. למשל בעזרת tCast Shop.

tCast Shop זו חנות של פודקאסט הטכנולוגי העברי הראשון והבולטים ביותר בשם tCast. בועז אורדן מנהל החברה והקול של הפודקאסט שואל האם באמת צריך להיות יקר כל כך לקנות מק בישראל? במילים פשוטות ובעברית קלה בועז עונה לשאלה זו.

2 תגובות:

dga אמר/ה...

השאלה האם מק מיני יוכל לסחוב 8-10 שעות עבודה ביום? האם זה תחליף ראוי לאיי-מק עם כל העניין של מסך, שגם אם רוצים אחד טוב זו הוצאה לא קטנה.
נקודה טובה למחשבה אבל אני אבדוק את העניין 10 פעמים לפני ההחלטת מק מיני מול איי-מק.

אלכסיי קלצל אמר/ה...

אני לא נגעתי ב-Mac mini זה אבל לא רואה שום בעיה לסחוב 8-10 או יותר שעות עבודה ביום.

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם