חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שני, 9 במרץ 2009

חידושים באינדזיין CS4

ביום חמישי שעבר יצא לי לעבור בהצלחה מבחן הסמכה באינדזיין CS4. אני עובר אותו פעם ראשונה ובניגוד למבחני באילוסטרייטור שהייתי עושה העבר, כמעט מחצית השאלות במבחן היו על פונקציות חדשות ב-CS4.

התוכנה התקדמה בגרסתה החדשה בעיקר לשני כיוונים: יעילות עבודה ואינטראקטיביות. הופיעו קווי עזר חכמים העוזרים ליישר פריטים אחד כלפי השני בשיטה אינטואיטיבית. יישור חכם עוזר גם ליצור רווחים שווים בין פריטים אוטומטית ובלי לפנות לחלונית היישורים. קווי העזר החכמים שופרו גם באילוסטרייטור אך באינדזיין הם יותר שימושיים כי אופן עבודתם יותר מתאים לקומפוזיציות פשוטות יותר.

החידוש המהותי ביותר זה היפוך פונקציית Preflight הנועדת לבדיקת פרויקט על מנת בעיות כלשהן לחלונית Live Preflight. כעת אינדזיין בודקת את הפרויקט ממש בזמן אמת. Live Preflight פועלת ברקע וכל פעם כשמגיעה תמונת RGB או טקסט כבר לא נכנס למסגרת באיזה עמוד, או הגיעו עם קובץ חיצוני מספר צבעים מיוחדים (Spot) מיותרים, או רזולוציית תמונה נמוכה וכו' - התוכנה מודיעה את המשתמש. במקרים אלה או לפי תנאים אחרים שקובע המשתמש התוכנה מציגה עיגול אדום למטע ומספר שגיאות שהופיעו לידו. לחיצה כפולה על ההודעה פותחת את החלונית Live Preflight. בחלונית אינדזיין מציגה רשימת השגיאות, באיזה עמוד כל אחת מופיעה ומאפשרת מהר לעבור לעמוד ופריט בעייתי.

מה נחשב בעיה ומה נחשב בסדר קובע המשתמש. כי למשל בפרויקט שנועד לאינטרנט RGB ורזולוציה נמוכה לא נחשבים בעיה. המשתמש יכול ליצור מספר קביעות תנאים ואף להטמיע את קביעות בקובץ אינדזיין. כך ניתן לשלוח את הקובץ למישהו אחר והוא יוכל להמשיך להשתמש באותן קביעות Live Preflight.

סרטון על פעילות Live Preflight וחידושים אחרים ניתן למצוא באתר אדובי.

גם חלונית Links עברה שדרוג. כיום היא מציגה יותר מידע על תמונות, בעיקר רזולוציה אמיתית ולא אחוז הקטנה/הגדלה כשהיה קודם, סוג צבע (RGB, CMYK וכו') שייכות לשכבה.

הופיעה לראשונה חלונית חדשה Conditional Text. באמצעותה ניתן לשלב במלל נתונים שונים בו-זמנית (למשל בקטלוג - מחיר בשקלים ובדולרים ביחד באותו טקסט) ולהפעיל כל סוג בנפרד בעת הצורך. זה יאפשר בטקסט אחד ליצור שתי גרסאותיו לשימוש שונה. דוגמה אחרת, כך ניתן להוסיף למלל הנכתב אנגלית אמריקנית איות בריטי בתור תנאי שמפעילים לקבלת גרסה בריטית של הטקסט.

בקשר לאינטראקטיביות. השתפרה חלונית היפר-קישורים, נוספה אפשרות להפניות מקושרות (Cross-References). גם ב-CS4 ניתן כל פריט להפוך לכפתור, להוסיף לו תגובות בקלוט רבה יותר. נוספו אפשרויות להוספת מעברי עמוד בקובצי PDF ו-SWF. היום ניתן לייצא קובץ SWF ישירות מאינדזיין וגם לייצא פרויקט אינדזיין לפורמט XFL, לפתוח אותו בפלאש ולהמשיך לערוך.

עזרה לתוכנה (כל תוכנות אדובי) סופית עברה לאינטרנט. היא קיימת גם בעברית.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם