חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שני, 3 בנובמבר 2008

סודות חלונית Transform

בפוסט הקודם סיפרתי על סודות שימוש ב-Free Transform Tool. הפעם אגלה כמה סודות של לחלונית Transform באילוסטרייטור ואינדזיין.

סוד 1

ביצירת מסמך קובעים שיטת מידה, נניח מילימטרים. השאלה - אם כבר ידוע שזה מילימטרים אז למה המספרים בשדות החלונית Transform מופיעים עם סימון שיטת המידה? העניין כאן שנוכל להזין מספר באינצ'ים (או בכל שיטת מידות אחרת הנתמכת בתוכנה). אחר הזנת ערך חדש עם העברת הסמן לשדה אחר או בהקשת Enter הנתון מתקבל ויופיע מתורגם לשיטת המידה הראשית. לדוגמה אם צריך לקבוע רוחב של איזהשהו פריט כ-10 אינץ' יש להזין בשדה המתאים 10 in או 10" ואילוסטרייטור בקבלת המספר תהפוך אותו ל-254 mm עם אתם עובדים במילימטרים או לשיטת מידה אחרת של התוכנה. זה עובד גם באינדזיין.

סוד 2

בכל שדות מספרים באילוסטרייטור ואינדזיין ניתן לבצע פעולות חישוב, זה עובד כמו מחשבון פשוט. בשביל כך יש להשתמש בתווים: * (כוכבית) לכפל, + (פלוס) לחיבור, - (מינוס) לחילוק, / (קו נטוי ישר) לחיסור. למשל על מנת לחבר 234.67 ו-12.5 יש להזין 234.67+12.5 וללחוץ על Enter. מקבלים 247.17

סוד 3

על יד כל שדה מופיע הסימן שלו. למשל ליד השדה של הרוחב מופיע W: או של הציר האופקי - X: וכו'. לחיצה על הסימן מאפשרת בדרך הקצרה לסמן את הנתון בשדה בשביל להזין נתון אחר. זה עובד גם בחלוניות אחרות.

סודות 4 ו-5

במקום ערך במילימטרים או פיקסלים ניתן להשתמש גם באחוזים. לדוגמה מזינים 80% בשדה הרוחב והפריט יקטן עד 80 אחוז. בנוסף לעתים רוצים שהוא ישתנה בפרופורציה. ליד שדות המידות נמצאת שרשרת שקושרת את שני השדות. אפשר לחסוך פעולת הפעלתה או כיבויה של השרשרת על ידי אישור ההזנה לא ב-Enter כרגיל אלא ב-Command+Enter - כך בהזנת ערך רק בשדה אחד גם הנתון השני ישתנה באותה מידה. למשל אם רוחב העצם היה 10 ממ' וגובה - 8 ממ' והזינתם בתור הרוחב במקום 10 נניח 20 ממ' אז עם הקשת Command+Enter (חלונות - Ctrl+Enter) מידות הפריט ישתנו בפרופורציה ונהיו 20x18 ממ'.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם