חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום רביעי, 5 בנובמבר 2008

פתרון בעיות בעזרת אפקט Rasterize

אילוסטרייטור היא תוכנה מורכבת מאוד ולכן לפעמים גורמת לבעיות. מסיבה זו התוכנה מציעה המון כלים ושיטות לפתרון הבעיות. היום נדבר על פתרון מוחלט המתאים כמעט בכל מקרה - אפקט Rasterize.

באילוסטרייטור ישנם שתי פונקציות באותו שם: אחת בתפריט Object ושניה בתפריט Effects. פונקציה ראשונה עתיקה מאוד, היא הופכת כל מה שמסומן לתמונה. האפקט באותו שם גם ממיר כל דבר שאליו הוא משייך לתמונה אך לא באמת אלא רק בעת ההוצאה: ייצוא כלשהו או הדפסה. היתרון של האפקט שהפריט נשאר ווקטורי. כך לכל דבר שעושה בעיות (משתנה או נעלם, או עוצר את ההוצאה) ניתן להעניק אפקט Rasterize ובתחילת תהליך הייצוא כל פריט כזה יהפוך לתמונה ובצורה זאת יודפס או יושמר בקובץ בפורמט אחר.

שהתמונה תהיה יותר איכותית תקבעו לה צפיפות פיקסלים (רזולוציה) גבוהה והגדרות החלקה (Anti-Aliasing) כ-Art Optimized או Type Optimized עם זה מלל.

שימוש באפקט Rasterize מאיט את המחשב לכן מעניקים אותו לעצמים או קבוצות קבועות (גרופים) רק בסוף העבודה. בנוסף האפקט מאיט טיפול בפריט אליו משייך אם יש צורך לשנותו. מסיבה זאת מומלץ לצורכי הטיפול להוריד את האפקט, לטפל בפריט ולהחזיר את האפקט. אולם ב-CS4 תוכלו רק לכבות את האפקט בחלונית Appearance בלי להורידו.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם