חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שישי, 31 באוקטובר 2008

Free Transform Tool

בפוטושופ ישנה פקודה Free Transform. המקבילה שלה באילוסטרייטור הוא כלי Free Transform Tool. הכלי הופיע באילוסטרייטור מזמן ומאז רוב היתרונות שלו משך כלי החץ השחור - גם הוא היום ומזמן יודע לשנות גודל הפריטים ולסובב אותם. אבל נשאר דבר ששום כלי אחר לא יודע לעשות - הכלי לשינוי חופשי מאפשר לעוות פריטים. בוא ניצור בעזרתו מטאור.

014-1.png


תיצרו כוכב בעל ריבוי קרניים. למי שלא יודע איך עושים את זה אז תוך כדאי בנית הכוכב תלחצו מקש "חץ למעלה" על המקלדת.

014-2.png


כאשר הכוכב נוצר התוחם שלו (מלבן דמיוני עם שמונה ידיות התוחם כל העצמים המסומנים) מופיע מסובב. לפעמים זה נוח כשהתוחם מסתובב עם הפריט שלו אך במקרה זה אנחנו צריכים אותו ישר. תיישרו את התוחם על ידי פקודה Object > Transform > Reset Bounding Box.

014-3.png


בביצוע פעולה אחרונה שימו לב כי סדר הפעולות כאן חשוב. קחו את כלי השינוי החופשי (הקיצור שלו הוא E). קודם תלחצו בכלי על אחת הידיות פינה (בדוגמה משמשת העליונה השמאלית), תחזיקו את הידית ותלחצו על מקש Command (חלונות - Ctrl) ואז תזיזו את העכבר.

014-4.png


ניתן בנוסף ל-Command להשתמש במקשים Option (חלונות - Alt) לשינוי שווה-צדדים וב-Shift לשמירה על זווית תנועה המקבילה ל-45 מעלות. מותר להשתמש לעיוות לא רק בידיות פינתיות אלא בכל שמונה ידיות.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שלום רב,
אני משתמשת חדשה בil .
ניסיתי לעוות צורה על פי ההדרכה, אולם כשאני לוחצת על כפתור הטרנפורמציה החופשית, בוחרת נקודה כלשהי על האוביקט ורוצה לעוות את הצורה (על ידי מתיחת הנקודה ) כל האוביקט זז. לחצתי על מקש הctrl על פי הסדר שהצעת, אולם בכל פעם כל האוביקט זז. ביטלתי את הbounding box אולם גם זה ללא הועיל.
מה עושים?
אילנה

אלכסיי קלצל אמר/ה...

תקראי בתשומת לב את המדריך. לא לוחצים על הנקודות אלא על ידיות התוחם (Bounding Box). כמובן אם את מבטלת אותו לא תוכלי לבצע את הפעולה. 

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם