חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שבת, 25 באוקטובר 2008

כיצד להיפתר מבעית ספרות ערביות לנצח?

יש לנו תמיכה עברית כל כך טובה (בהשוואה עם פריהנד) הודות לשפה ערבית. היום עושים את התמיכה לא בארץ אלא בחברת Winsoft שבצרפת. הם מכינים תמיכה לכל שפות מזרח התיכון ובעיקר לערבית. אחת התוצאות לכך שכל ספרות בכל טקסטים מופיעות בשיטה ערבית.

לפתור את זה חד-פעמי קל. יש לסמן מלל ובחלונית Character לבחור שפה אחרת במקום הערבית. הרשימה הנגללת נמצאת בתחתית החלונית. אם אתם לא רואים אותה יש בתפריט של החלונית לבחור Show Options אז הרשימה תופיע. אל תשכחו שתמיכה בעברית (כמו לכל שפה ברשימה) אומרת כי יש לנו גם בדיקת איות, כן, גם בעברית.

ועכשיו כיצד לפתור את זה לנצח.

אינדזיין

יש לסגור כל קבצים פתוחים. במצב זה כל שינוי שניתן לבצע נהפך לברירת מחדל. תשנו את הגדרת השפה ואז כל קובץ חדש יקבל את ההוראה אוטומטית. אחרי ההגדרה אני ממליץ לסגור את התוכנה להפעיל אותה מחדש כי אם היא תקרוס היא תשכח כל הגדרות נעשו. ליתר בטחון עדיף לשנות את הגדרת השפה גם בסגנון פסקה בסיסי. בחלונית Paragraph Styles תלחצו פעמיים על [Basic Paragraph] ובמדור Advanced Character Formats תשנו את הגדרת השפה.

אילוסטרייטור

כאן זה אחרת אבל גם ישפיע רק על קבצים חדשים. בקיימים תצטרכו לשנות את ההגדרה בשתי התוכנות באותה שיטה אבל בכל קובץ ישן לחוד.

באילוסטרייטור משנים את זה בתבניות הקבצים. ב-CS3 התבנית נמצאות במקינטוש:

Users/(User)/Library/Application Support/Adobe/Adobe Illustrator CS3/New Document Profiles/

בחלונות: Documents and Settings\(User)\Application Data\Adobe\Adobe Illustrator CS3 Settings\New Document Profiles\

כאן במקום (Users) יש להשמש בשם המשתמש שלכם. לדוגמה אצלי המסלול נראה ככה: Users/kletsel/Library/Application Sup...

תשנו כל תבניות או רק אלו שבהן אתם משתמשים. התבניות בעצמן מהוות קובץ אילוסטרייטור רגיל. כל מה שתשנו (חוץ משכבות משום מה) יופיע בכל קובץ חדש הנוצר על בסיס התבנית.

אז על מנת לפתור את בעיית הערבית באילוסטרייטור תפתחו קובץ התבנית, גשו לחלונית Paragraph Styles שבתפריט Window > Type, תלחצו פעמיים על [Normal Paragraph Style] ובמדור Advanced Character Formats תשנו שפה. אותו דבר רצוי לעשות גם בחלונית Character Styles ובאותה שיטה.

בנוסף אם כבר מצאתם את התבניות (שלא היה קל) פתחתם אני ממליץ לנקות אותן: להורית דוגמיות הצבע (Swatches) שאתם לא משתמשים, להוסיף מה שכן תשמשו ואותו דבר לעשות עם שאר הספריות: סמלים, סגנונות גרפיקה, מברשות.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם