חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שבת, 11 באוקטובר 2008

סיפורה של חלונית Pathfinder באילוסטרייטור

החלונית הופיע לראשונה בשנות השמונים. אז באילוסטרייטור ובכל תוכנות מתחרות לא הוי פעולות לוגיות. לא היה ניתן לאחד פריטים או לפצל אותם בכמה שיטות. כל מה שהיה זאת פקודה Object > Path > Divide Objects Below. הפקודה שרדה עד ימינו ועובדת פשוט מאוד - מסמנים עצם כלשהו (רק אחד) ומבצעים את הפקודה - הפריט המסומן חותך כמו שטנץ כל פריטים הנמצאים מתחתיו.

אז הופיע חברה קטנה שהציעה למשתמשי אילוסטרייטור חלונית עם שש פעולות לוגיות בנוסף לפקודת Divide Objects Below. הם קראו לחלונית Pathfinder - מחפש נתיבים, כי היא הייתה מוצר מדף והוא בכל הזמנים חייב בשם יפה. אני מתרגם את השם כ”מיזוג מסלולים” - על פי התפקיד של החלונית.

אדובי קנתה את המוצר (החלונית) עם החברה או בלעדיה אינני זוכר. החלונית הצטרפה לאילוסטרייטור. האמת ששת הפעולות שלה לא היו כל-כך נוחות. לכן כאשר המתחרים העתיקו את היגיון החלונית, הם שיפרו את הפעולות הלוגיות שלה.

003.png


בסוף שנות התשעים אדובי החליטה לשדרג את החלונית. כך הופיעו בה ארבע פעולות משורה עליונה בשם Shape Modes. הן פשוטות יותר ודומות לפעולות המקבילות בתוכנות אחרות. בביצוע הפקודות של Shape Modes אילוסטרייטור יוצרת צורה לא פשוטה כמו פעם אלא משולבת. זה סוג של קבוצה קבועה (גרופ). בלחיצה כפולה יש להיכנס פנימה, לשנות את מרכיבי הקבוצה, להוסיף חדשים או להסיר קיימים. לחצן Expand גורם להתפשטות הצורה המשולבת לפריט פשוט. אגף אם תלחצו על אחד הלחצנים של שורת Shape Modes עם כפתור Option (או Alt בחלונות) התוכנה תבצע את הפקודה ותפשט את הצורה המשולבת אוטומטית.

ב-CS4 אופן פעילות החלונית נהפכת. עכשיו לחיצה רגילה על לחצנים ב-Shape Modes תיצור צורות פשוטות (שעברו כבר Expand) ולחיצה עם כפתור Option תיצור צורות משולבות.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם