חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שישי, 10 באוקטובר 2008

שימוש בקווי עזר חכמים באילוסטרייטור

אגלה לכם סוד - אני ורוב התלמידים שלי תמיד משתמשים בקווי עזר חכמים (View > Smart Guides). כן, נהוג לחשוב שהם אינם שימושיים באילוסטרייטור כי מאוד מפריע, כקווי העזר החכמים פעילים, שבהזזת פריטים מופיעים בעצמם הקווים “הרוקדים”. הם הנועדים “לעזור”, אך רק מעייפים את עיניו של המשתמש ומעצבנים אותו בעצמו.

לבטל את הופעתם של הקווים החכמים אינו פתרון כי אז אנו מאבדים הצמדת עצמים לקווי עזר. ב-CS4 זה ישתנה אך כל עוד זה לא קרה בואו נלמד כיצד לכוונן את אילוסטרייטור נכון על מנת להפוך את קווי העזר החכמים לכלי באמת עוזר.

הפתרון הוא לבטל בהעדפות התוכנה את הופעתם רק של הקווים הרוקדים בלבד. אם אתם עובדים במק גשו לפקודה Illustrator > Preferences > Smart Guides & Slices. במידה ואתם בחלונות, ההעדפות נמצאות בתפריט Edit.

002-1-sm.png


תבטלו את Transform Tools - פונקציה זאת אחראית על הקווים הרוקדים. אני ממליץ לבטל גם Object Highlighting. הפונקציה אחראית על הדגשת פריטים כשסמן העכבר עובר מעליהם. האם לכבות את Constriction Guides אני משאיר לשיקול דעתכם. הפונקציה מציגה את קווי העזר החכמים רק במידת הצורך האמיתי - שום דבר לא רוקד מול העיניים. במרכז תיבת השיחה ניתן לכוונן את הפונקציה. אני קבעתי את נתוני המעלות על 0 ו-90. מה שבטוח שווה להשאיר מסומן אז את תיבת הסימון הראשונה - Text Label Hints. כך התוכנה תציג רמזים כשסמן העכבר יהיה מעל גבול פריט, נקודה, זרוע הנקודה וכו’. למשל יש לכם מלבן אינו מסומן. אתם עוברים מעל פינתו עם סמן חץ שחור והתוכנה תציג רמז - Anchor. זאת אומרת אתם מעל נקודת פינה ואם תלחצו בעכבר - תתפסו אותה. תוכלו בגרירה להצמיד אותה נקודה אחרת של לכלשהו פריט אחר או אותו פריט.

עם קווי העזר החכמים פעילים נצמדים עצמים לקווי עזר, קווי עזר לעצמים, עצמים לעצמים וקווי עזר לקווי עזר, אבל רק במקום שתפסתם. אם תפסתם באמצע המלבן רק במקום הנתפס אילוסטרייטור תצמיד את הפריט למשהו אחר. אחד השינויים ב-CS4 זאת יכול התוכנה להצמיד פריט כזה הן במקום הנתפס וחן את הגבולות שלו באותו מקרה לעצם או קו עזר אחר.

מה שנשאר זה צבע חלש של הרמזים, קשה לראות אותם על-פני רקעים מסוימים. אך על הפתרון אספר במאמר אחר.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם