כידוע כל פריט שנהפך לאובייקט רשת מעבר הצבע אין להחזיר למצב רגיל. אחת הסיבות לכך שכנראה פריט רשת מעבר הצבע הוא אינו עצם ווקטורי רגיל - שמתם לב אולי שלכל נקודה פנימית ישנם ארבעה זרועות לא שנים? זה לא סתם, Gradient Mesh הגיע מיקום אחר - יקום תלת-מימד.
אדובי משום מה לא מציעה דרך להחזיר פריטי רשת מעבר הצבע ליקום שגור. לכן, דבר ראשון, תמיד כדי לדאוג לשכפל הצידה צורות חשובות שאמורות להיהפך לרשת מעבר הצבע. אבל אם כבר מאוחר מידי ואתמול הפכתם מרכיב ברכזי מלוגו הלקוח ל-Mesh ואין לכם גיבוי אז יש דרך.
תסמנו את פריט ה-Mesh וגשו לפקודה Object > Path > Offset Path. הפקודה נועדה ליצור מתחת לפריט המסומן העתק שלו גדול או קטן יותר ממנו. הפעם בשדה Offset תזינו 0 (אפס) - כך אילוסטרייטור תיצור עצם חדש מתחת לפריט רשת מעבר הצבע שחוזר בדיוק על צורתו.
החיסרון של השיטה שהתוכנה במשך יצירת פריט רשת מעבר הצבע לפני כך מוסיפה בהיקף הצורה נקודות הנועדות לתמוך ברשת. כל נקודת אלו עוברות למסלול הווקטורי המשוקם, לכן כל צורות חשובות עדיין עדיף לשכפל ולשמור בצד ולהיעזר בשיטה זאת רק בתור גלגל הצלה.
חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית
יום רביעי, 15 באוקטובר 2008
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה