חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום חמישי, 16 באוקטובר 2008

הגיע זמן להפקיר את פריהנד ולעבור ל-CS4

אתמול חברת אדובי הכריזה על תחילת מכירות של Creative Suite 4. החבילה מהווה עדכון מהותי מאוד. באילוסטרייטור אחרי 22 שנות המתנה יופיע ריבוי עמודים אמיתי (זה הסוף ל-Tiling שלומדים בקורסים), תשתנה לחלוטין שליטה על מעברי הצבע, נוכל ליצור מעבר בין צבע אטום לשקוף כמו באינדזיין או פוטושופ היום. סוף-סוף אופן עבודתן של מסכות העצמים ישתנה ויהיה זהה ל-Paste Inside של פריהנד כשצדדים נסתרים לא נגישים. יותר אודות שינויים באילוסטרייטור ניתן לקרוא בבלוג של מורדי גולדינג.

באינדזיין השתדרגה משמעותית חלונית הקישורים. כעת ישנם יותר שליטה ומידע על תמונות במסמך. השתנה לחלוטין פונקצית Preflight לבדיקת המסמך. עכשיו היא קיימת בתור חלונית ומחפשת שגיאות ודברים חשודים בפרויקט כל הזמן. בנוסף נרחבו פונקציות הקשורות לאינטראקטיביות ונוסף שיתוף פעולה עם פלאש. ב-CS4 ניתן ליצור עבודה באינדזיין ולהמשיך לטפל בה בפלאש. גם נוכל להחזיק באותו מסמך אינדזיין עמודים במידות שונות וליצור כפולות אופקיות (כמו בלוח שנה). יותר מידע באתר The Graphic Mac.

קוויקסופט עוד לא הודיע מתי תתחיל למכור את CS4 בארץ. ביום 27 בנובמבר היא מארגנת ארוע הצגת CS4 ומי שרוכש את CS4 עד 22 לדצמבר מקבל שידרוג חינם. מכאן נובע שנראה את CS4 התומכת עברית בסביבות ראש השנה האזרחית.

כל משתמשי פריהנד שעדיין לא התקדמו - זאת ההזדמנות. בעניין זה חשוב להבין מה באמת מחליף את פריהנד. ב-CS4 זאת אילוסטרייטור (הודות לריבוי העמודים האמיתי), בכל גרסאות קודמות - אילוסטרייטור ואינדזיין. במשך שנים חשבו בארץ שאינדזיין זאת המחליפה של פריהנד. זה לא נכון. אינדזיין היא תוכנת עימוד. חזקה, רבת-עוצמה והטובה בתחומה אבל לא נועדה לעיצוב.

אולם למרות שאילוסטרייטור CS4 מאפשרת ריבוי עמודים (עד מאה במסמך אחד) היא לא מחליפה את אינדזיין במיוחד בפרויקטים מורכבים. אין באילוסטרייטור CS4 דפי אב, (אמנם יש טריק המאפשר משהו מסוג זה, אבל עדיין רק טריק) סגנונות לא מפותחים כמו שנהוג בתוכנות עימוד. עדיין בעניין שליטה על עימוד וגושי מלל רבים אין כמו אינדזיין.

לבסוף תזכורת קטנה למי שעכשיו בתקופת המעבר ומשתמש בו-זמנית הן בפריהנד והן באילוסטרייטור.

1. השיטה הטובה ביותר לפתוח קבצי פריהנד באילוסטרייטור היא לא ייצוא ל-AI מפריהנד אלא פתיחה פשוטה של קובץ פריהנד באילוסטרייטור ואינדזיין. גרסאות אילוסטרייטור CS ו-CS2 פותחות קבצי פריהנד מגרסה 5 עד 9. אילוסטרייטור CS3 פותחת מ-7 עד 11.

2. על מנת לפתוח קבצי פריהנד באינדזיין לעריכה יש לסגור בפריהנד מפרויקט הנועד לפתיחה באינדזיין קובץ PDF ולפתוח אותו באינדזיין בעזרת תוסף (Plug-in) בשם PDF2ID.

3. על מנת להעביר לפריהנד פרויקט אילוסטרייטור יש קודם כל לבנות את הפרויקט על-פי יכולות של פריהנד - רק צורות פשוטות, תמונות, טקסט. ללא שום אפקטים ושקיפויות. פריהנד יודעת לפתוח כל גרסאות אילוסטרייטור עד 8 כולל. יחד עם זאת משתמשי אילוסטרייטור פעילים בארץ כבר נתקעו בעובדה שב-CS2 לפעמים זה לא עובד וב-CS3 אף פעם זה לא עובד. זאת אומרת שאם שומרים קובץ בפורמט אילוסטרייטור 8 הוא אינו נפתח בפריהנד. שמירה בפורמט אילוסטרייטור 3 היא לא פתרון כל-כך טוב כי הפורמט עם התוכנה שלו יצא לשוק לפני כ-18 שנה. הוא לא תומך כמעט בכלום. למי שהנושא בוער כנראה צריך להצטייד בגרסת CS, קבצי AI8 הנשמרים על-ידיה נפתחים בפריהנד בשלום.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם