חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שישי, 17 באוקטובר 2008

אופן פעילות של עורך סיפור חדש

אחד היתרונות של אינדזיין מגרסה הראשונה היה אופן סידור מלל ביישור בלוק. באינדזיין זה נקראה Adobe Paragraph Composer או בעברית - עורך סיפור חדש ונמצא בתפריט של חלונית Paragraph. עם הזמן הפונקציה עברה גם לאילוסטרייטור ואפילו לפוטושופ, נמצאת באותו מקום אך נקראת משום מה Adobe Every-line Composer. התפקיד הראשי של עורך הסיפור החדש הוא מניעת הופעתן של שבילים בטקסט ושורות צפופות ליד שורות מרווחות.

007.png


בתמונה למעלה רואים שבפסקה העליונה מופיעות שתי בעיות אלו. כך עובדות כל תוכנות שלא מאת אדובי ועורך סיפור ישן (Single-line Composer). הם מותחים מילים בשורה על חשבון הרווחים בלי לקחת בחשבון שורות סמוכות. עורך הסיפור החדש (בפסקה תחתונה) מתייחס ולוקח בחשבון שתי שורות עליונית ושתי תחתונות ביחס לכלשהי שורה ומרווח אותן באופן זהה. בפסקה עליונה רואים שבשורה שניה הרווחים צרים, בשלישית הם רחבים, רואים גם שבילים בין שורות 3, 4 ו-5 ואין את הבעיות בפסקה תחתונה.

בעקרון כל טקסטים ביישור בלוק באילוסטרייטור ואינדזיין אמורים לקבל הגדרה של עורך הסיפור החדש. רק יש לקחת בחשבון ששימוש בו מושך יותר ביצועי מעבד המחשב, זאת אומרת יכול להאיט מחשב לא חדש או המטפל בפרויקט מורכב. למלל המיושר שמאל, ימין או מרכז לא כדאי ליישם את עורך הסיפור החדש. יותר על אופטימיזצית ביצועי אינדזיין ניתן לקרוא במאמר באתר שלי.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם