חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שלישי, 24 באוגוסט 2010

העברת גרפיקה מאילוסטרייטור לפלאש קטליסט

פלאש קטליסט הוא כלי מהפכני. ללא כתיבת קוד הוא מאפשר ליצור פרויקט אינטראקטיבי. הכלי בינתיים די פשוט לכן הוא דורש תמיכתן של תוכנות גדולות: אילוסטרייטור ופוטושופ. תהליך העבודה המומלץ הוא הבא:

#alttext#
1. מעצבים את הפרויקט באילוסטרייטור או בפוטושופ.

2. מוסיפים אינטראקטיביות בסיסית, סרטונים וקול בפלאש קטליסט.

2א. אם צריך אינטראקטיביות מעבר לבסיסית יש להיעזר במתכנת היודע לתכנת בשפת Flex והחמוש בתוכנת Flash Builder.

3. את התוצאה מייצאים בפורמט SWF או תוכנת AIR.

בין כל תוכנות קטליסט משתפת פעולה טוב יותר עם אילוסטרייטור. הנה כמה טיפים איך להכין את העיצוב באילוסטרייטור נכון לשימוש בקטליסט:

עמודים

תשתמשו בשכבות תיכנון עמודים ומצבים של קטליסט, לא במשטחי יצירה (Artboards). למרות שמשטחי היצירה של אילוסטרייטור נתמכים בקטליסט - מכל אחד בקטליסט נוצר עמוד נפרד - עדיף להימנע משימוש בשיטה זו כי היא גורמת לשכפול אותם פריטים במשטחי יצירה שונים וכך להגדלת משקלו של הקובץ הסופי.

סמלים

כל סמל עם פתיחתו של קובץ אילוסטרייטור בקטליסט הופך ל- Low-level Flash object - סוג פריט שלא ניתן לעריכה ישירה (אבל עדיין יש אפשרות לערוכו) המוצג הן בקטליסט והן ב-Flash Player מהר יותר. חשוב להבין שכזה פריט פלאש ברמה נמוכה הוא לא ממש כמו סמל. הוא נשמר בספריה אך לא ניתן שינויי ועידכון בסיפריה. פיזית פריט זה מהווה קובץ FXG (Flash XML Graphics) בתוך פרויקט FXP (Flex Project), הוא לא נכתב בשפת MXML.

אפקטים מורשים

אחת הסיבות שאילוסטרייטור היא התוכנה המתאימה ביותר לשיתוף פעולה עם קטליסט היא לא רק ששתיהן ווקטוריות אלא גם מפני שרק מאילוסטרייטור אפקטים יכולים לעבור לקטליסט בצורה היה. בינתיים זה ארבעה אפקטים: Drop Shadow, Feather, Inner Glow ו-Outer Glow. יחד עם זאת נתמך גם אפקט אילוסטרייטור של עיגול פינות. בקטליסט הוא הופך לתכונה מקבילה של פריט.

מעברי צבע ועריכה חוזרת בתוכנת מקור

כרגע קטליסט תומכת רק במעבר צבע ישר. מעבר צבע רדיאלי למרות שלא ניתן לעריכה, אבל עובר לקטליסט. בכל שלב יהיה ניתן לערוך אותו באילוסטרייטור על-ידי הפקודה המקבילה. כללית חוסר כלי עריכה בקטליסט פותרים באמצעות אפשרות לטפל לכל עת בכל פריט באילוסטרייטור ואם זו תמונה - בפוטושופ.

פירוק פריטים מורכבים

מרכיבי העיצוב (appearance), פרט לאפקטים המפורטים לעיל, מברשות, Live Paint, Blends אינם עוברים מאילוסטרייטור לקטליסט בצורה היה, אלא מתפרקים. על מנת לשלוט על הפירוק לפעמים עדיף לפרק את סוגי העצמים האלה ידנית באמצעות פקודות פירוק (Expand).

שמות לכל דבר

לקטליסט מאילוסטרייטור מגיעים כל שכבות ופריטים. לצורכי אינטראקטיביות צריך להעניק שמות הגיוניים לכל דבר: שכבות, קבוצות קבועות ופריטים. אפשר לעשות זאת עוד באילוסטרייטור. זה יעזור גם כשהפרויקט יעבור ל-Flash Builder - כך מתכנת פלקס יוכל להבין מה מהווה כל דבר ולמה זה שייך.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם