חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום ראשון, 6 ביוני 2010

תכונות אילוסטרייטור CS5 חדשות בתחום של עיצוב ממשקי אתרים, תוכנות ועיצוב איקונים

זו ממש פריצת דרך. אחת עשרה שנים מזה כשבאילוסטרייטור 9 הופיעו לראשונה תכונות לעיצוב ממשקים לא הייתה התקדמות כל כך משמעותית בעניין. הנה מספר פונקציות חדשות ומשופרות המקלות על העבודה.

הצמדה אוטומטית לרשת פיקסלים

ai-web-1.png

מעכשיו כשפותחים מסמך חדש יש לסמן Align New Objects to Pixel Grid. האופציה מאפשרת הצמדה אוטומטית של כל פריט חדש לרשת הפיקסלים. נצמדים אפילו קווי מתאר עם עובי של 1 pt. אם רוצים להדליק/לכבות את ההצמדה במסמך קיים יש להשתמש בפעולה זהה בתפריט של חלונית השינוי (Transform):

ai-web-2.png


אם מכלשהי סיבה ההצמדה מפריעה לעצם מסוים, בחלונית עצמה, כפי שמופיע בתמונה לעיל יש אפשרות לכיבוי ההצמדה.

בנוסף כעת בסגנון פוטושופ בתקריב מעל 600% מופיעה רשת פיקסלים (זה קורה אם להדליק Pixel Preview).

ai-web-3.png


משטחי יצירה (עמודים) משופרים

באילוסטרייטור CS5 כל משטח יצירה קיבל ראשית הצירים משלו. זה איפשר להביא בפעולת Paste in Place, המצרפת פריטים מזיכרון, לא לאמצע המסך כמו פעולת Paste אלא במקום המקורי במשטח יצירה הקודם. כך אם העתקתם נניח מלבן שהיה בפינה הימנית התחתונה של משטח היצירה, Paste in Place מצרפת אותו בדיוק באותו מקום בכל משטח יצירה אחר:

ai-web-4.png


פעולת Paste on All Artboards מצרפת את הפריט באותו מקום ביחס לראשית הצירים בכל משטחי יצירה.

בתוכנה הופיעה חלונית חדשה בשם Artboards המאפשרת, בין היתר, להעניק שמות לעמודים שעוזר מאוד בעיצוב אתרים. ועוד חידוש קטן אבל חשוב - עם שינוי גודל העמוד לפי ערכים ניתן לסמן נקודת יחוס. למשל, אם לסמן את הנקודה השמאלית העליונה, גודל הדף ישתנה רק ימינה ומטה בדומה לשינוי Canvas Size בפוטושופ:

ai-web-5.png


9-Slice Scaling לסמלים

הפונקציה קיימת מזמן אך לפני CS5 הייתה רלוונטית רק לסמלים הנועדים לשמש בפלאש. מי שלא יודע - פונקציית 9-Slice Scaling מאפשרת למתוח מופע של הסמל רק על חשבון המרכז שלו. כך לסמל שהדוגמה לא יתעוותו הפינות המעוגלות:

ai-web-6.png


מלל

אפשרויות רישות בחלונית Character כמו בפוטושופ:

ai-web-7.png


שילוב עם Flash Catalyst

פלאש קטליסט היא תוכנה חדשה שיכולה ליצור תוכן פלאש אינטראקטיבי ללא לגעת בקוד. התוכנה מתוכננת לעבודה מול אילוסטרייטור אשר תוכל ליצור עיצוב בסיסי להוספת אינטראקטיביות ואחר-כך לערוך חומר ווקטורי של קטליסט.

יחד עם כל זה לא נעלמו כל יתרונות אילוסטרייטור הישנים בעיצוב ממשקי משתמש. האמת לא מתעמעמת מחזרות - אילוסטרייטור היא התוכנה הנכונה והטובה לעיצוב אתרים, ממשקי תוכנות ואיקונים.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם