חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שבת, 12 בדצמבר 2009

Convert All Text to Outlines: כיצד להמיר בקלות כל טקסטים לקווי מתאר?

המרת מלל לקווי מתאר (שנקראת בפריהנד Convert to Paths) משמשת לעתים לפתרון בעיות עם הטמעת פונטים. כשהתוכנה לא מסוגלת להטמיע פונט בקובץ PDF או PostScript ההיפוך לקווי מתאר של המלל מאפשר להיפתר מהבעיה. לדעתי זה פתרון אחרון כי אותיות המלל שהפכו להיות קווי מתאר מודפסות שמות יותר ואלפי עצמים ווקטוריים שנוצרים מכבידים על הקובץ.

אולם אם אין ברירה עושים את זה. כידוע באינדזיין МЕ ישנו באג - כשהופכים מלל לקווי מתאר התוכנה משאירה תחת התוצאה את הטקסט המקורי. האמת אף פעם לא הגעתי לצורך לעשות Create Outlines למלל באילוסטרייטור ואינדזיין לצורך לעקוב את בעית ההטמעה כי הכל תמיד היה נסגר בסדר אבל הינה הפתרון למקרה ואתם תצטרכו את זה.

המרת מלל לקווי מתאר אוטומטי

השיטה מתבססת על שימוש בשיטוח שקיפות (Flattening). במשך השיטוח כל פריטים מורכבים עוברים המרה לפריטים פשוטים. סיפרתי על השיטוח ברשומה על סוגים של קבצי PDF. במשך השיטוח אילוסטרייטור ואינדזיין יכולות להמיר כל טקסטים לקווי מתאר אוטומטית. שימו לב - זה אפשרי רק כשסוגרים קובץ PostScript או PDF 1.3. תנאי חשוב נוסף - ההמרה מתבצעת רק על עמודים המכילים פריטים מורכבים (הנושאים אפקטים או שקיפות, ממצבי חפיפה, קבצי PSD עם שקיפות).

מרשם הרופא

במידה ואין פריטים מורכבים על העמודים תשימו פריט כזה על הדף או הדפים באילוסטרייטור, באינדזיין שווה לשקול למקם אותו על דפי האב. תשימו למשל מלבן לבן קטן שקוף לחלוטין בפינה:

outlines-1.png

שימוש בקביעות שיטוח

בתיבת שיחה להדפסה וגם בחלונות שמירת קבצי PDF באילוסטרייטור ובאינדזיין, במדור Advanced ניתן לבחור Transparency Flatter Preset. המשתמשים בדרך כלל בוחרים ב-High Resolution כי כשהתוכנה מפרקת פריטים מורכבים וצריכה ליצור תמונות במקום אפקטים (לדוגמה במקום צל) היא תקבע להן רזולוציה גבוהה. בשלב הבאה, לאחר ששמתם פריט שקוף על הדף, צריך ליצור קביעת השיטוח חדשה משלכם.

יצירת קביעת השיטוח חדשה

באינדזיין ובאילוסטרייטור השיטה זהה. גשו ל-Edit > Transparency Flattener Presets. בחלון הנפתח תבחרו קביעה מובנת בשם [High Resolution] שאנחנו כבר מכירים - כך את החדשה תווצר על בסיס הקביעה הזו. תקראו לה בשם הגיוני, למשל Create Outlines.

outlines-2.png

כשתצטרכו לייצא את המסמך ל-PDF, לסגור PostScript או להדפיס יש בחלון הדפסה או ייצוא, במדור Advanced לבחור ברשימה הנגללת Transparency Flatter Preset את הקביעה שעשיתם. בסגירת PDF ישירות מהתוכנות הפונקציה תהיה נגישה אך ורק כשבוחרים תאימות ל-Acrobat 4 (PDF 1.3)

outlines-4.png

חשוב לציין כי המלל הופך לקווי מתאר רק ב-PDF או PostScript, הוא לא נפגע בקובץ מקורי.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

זה רעיון מדהים וגאוני! הציל לי סגירת חוברות עם טקסט בעייתי!
תודה רבה

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם