חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום ראשון, 1 בנובמבר 2009

איזו תוכנה טובה יותר בעיצוב איקונים וממשקי משתמש?

התשובה שלי היא אילוסטרייטור לא פוטושופ והינה למה:

יתרונות אילוסטרייטור בעיצוב איקונים

היום כבר לא צריך (כמעט) להוכיח שאיקונים צריך לעצב בתוכנה ווקטורית. החזרה ביותר מביניהן היא אילוסטרייטור בעלת יתרונות הבאים:

1.   יותר חופש במשחק עם עצמים מאשר פוטושופ עם שכבות. זאת אומרת שבאילוסטרייטור אפשר בקלות ומהירות רבה יותר ליצור ולשנות קומפוזיציות מורכבות. יתר על כך - ככל הקומפוזיציה מורכבת יותר היתרון הזה נתגלה יותר.

2.   באילוסטרייטור יש הדמיית פיקסלים (Pixel Preview) מעולה. כל פיקסלים שרואים בהדמיה בדיוק באותה צורה ומידה ייצא בקובץ רסטר סופי ללא סטיות.

3.   התוכנה מאפשרת בכל שלב בקלות לשנות לסובב או גודל של כל דבר בלי פגיעה באיכות. בפוטושופ זה פחות-יותר גם אפשרי אבל צריך לדאוג להשתמש בשכבות מילוי ומסכות ווקטוריות וחלק הדברים עדיין להביא מאילוסטרייטור בתור שכבה חכמה.

4.   כשמעצבים סידרת איקונים יש לשמור כל תכונות חוזרות בסגנון גרפיקה. גם בפוטושופ ישנו סוג דומה של הסגנונות אך באילוסטרייטור יש קשר בין סגנון ופריטים ששייכים אליו. עם שינוי הסגנון כל פריטים משתנים בהתאם שיוצר גמישות רבה יותר בעיצוב אלמנטים חוזרים באילוסטרייטור מאשר בפוטושופ.

5.   שיטת עבודה עם פרוסות (Slices) של אילוסטרייטור מאפשרת בקלות שאיננה בפוטושופ ליצור פרוסה לכל איקון ולייצא לפורמט PNG או SVG שגם לא קיים בפוטושופ כי הוא פורמט ווקטורי. בקיצור: פוטושופ - לעיבוד תמונות, אילוסטרייטור - לעיצוב איקונים.

יתרונות אילוסטרייטור בעיצוב ממשקי משתמש: אתרים ותוכנות

1-5.   כל יתרונות התוכנה שפירטתי לעיל (אופי ווקטורי, הדמיית פיקסלים ושימוש בסגנונות גרפיקה וכו') רלוונטיות גם בנושא של עיצוב ממשקים.

6.   עיצוב ממשקי משתמש בדרך זה פרויקטים מורכבים מעיצוב איקונים. באילוסטרייטור אין צורך כל הזמן להתעסק עם חלונית השכבות, לחפש משהו. ככל הפרויקט גדול יותר קל יותר לבצע אותו באילוסטרייטור כי התוכנה מאפשרת בקלות רבה יותר לסדר חומר מורכב, אלפי פריטים. באמצעות השכבות יוצרים עמודים/מסכים רבים ותגובות המערכת על פעולת המשתמש. אחד היתרונות של גישה זו הוא יכולת לפתוח קובץ כזה בתוכנת Flash Catalyst החדשה ובקלות להוסיף אינטראקטיביות.

7.   מאותה סיבה העניין של הסגנונות הגרפיקה (שליטה על עיצוב של פריטים רבים) הופך לעוד יותר חשוב בעיצוב ממשקים. יתר על כך כל פריט חוזר (ויש הרבה כאלה בממשקי משתמש) ניתן לשמור כסמל - עם שינוי הסמל כל המופעים שלא מיד ישתנו.

8.   אילוסטרייטור CS3 ו-CS4 מאפשרת לא רק ליצור מספר עמודים אלא אפילו בגובה שונה כל אחד.

9.   סגנונות מלל לא קיימים בפוטושופ ומאפשרים באילוסטרייטור שליטה קלה על גושים רבים של טקסטים. כך אם אתם מעצבים אתר באילוסטרייטור אפשר לכל סוג הכותרות, מלל רץ, כיתובים, כל סוגי מלל אחרים בכל עמודים להעניק סגנון נפרד ועם שינוי הסגנון כל טקסטים המשויכים אליו ישתנו - ממש כמו באינדזיין.

10.   באינדזיין, הודות לכלים מפותחים בשליטה על גושי מלל ועמודים רבים, פונקציות אינטראקטיביות של התוכנה, יש לבנות שילדת אתר וסכמת ניווט (mockup or wireframe) בקלות. לאחר אישור השלדה יש לפתוח אותה (לא לבנות מאפס) באילוסטרייטור ולהלביש עיצוב. זה חוסך זמן כי יש לא לבנות מחדש אלא להיעזר במה שכבר נעשה.

זאת אותרת: פוטושופ - לעיבוד תמונות, אילוסטרייטור - לעיצוב איקונים, אילוסטרייטור ואינדזיין - לעיצוב ממשקי משתמש.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם