חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שני, 19 באוקטובר 2009

למה אין פקודת Clone באילוסטרייטור ואינדזיין?

למה שתהיה? פקודת Clone שהייתה בפריהנד זה לא משהו סטנדרטי כמו Copy/Paste אלא תכונה סגולית של תוכנת פריהנד, לא יותר מזה.

הסבר למי שלא ראה את פריהנד: פקודת Clone שכפלה על המקום פריט לצורך שינוי בהמשך של ההעתק (הזזה, שינוי גודל, סיבוב, הטיה). הפקודה הייתה פופולרית מאוד בקרב של משמשי פריהנד וחסרה לרובם מהם בתוכנות אדובי.


להלן מספר שיטות המקבילות או קרובות באופן פעילותן לפקודת Clone הבלתי נשכחת:

Paste in Front/Back

באילוסטרייטור ישנה אפשרות להעתיק פריט לזיכרון (Edit > Copy) ולצרף אותו לא בפקודת Paste ששמה את העתק הפריט פשוט באמצע המסך, אלא באמצעות פקודת Edit > Paste in Front או Edit > Paste in Back. הראשונה שנזכרת מצרפת את ההעתק מעל הפריט המסומן ובאותו מקום. השנייה Paste in Back - מצרפת גם באותו מקום במסמך אבל מתחת לפריט המסומן.

Paste in Place באינדזיין

באינדזיין זה בדומה לשיטת אילוסטרייטור - גם ניתן להעתיק פריט לזיכרון אבל מתרפים בפקודה אחרת - Edit > Paste in Place, המקבילה בפועל לפקודת Paste in Front של אילוסטרייטור.

שיכפול פריט בחלונית השכבות

שיטה זאת הגיעה לאילוסטרייטור מפוטושופ. בפוטושופ אפשר לשכפל שכבה על ידי גרירתה על האיקון שיוצר שכבות חדשות בחלונית השכבות. אותו דבר באילוסטרייטור רק צריך לגרור על האיקון לא שכבה אלא פריט.

clone.png

באילוסטרייטור קל ליצור קומפוזיציות מורכבות המשתפות רבבות פריטים ולכן לא קל לחפש פריט מסוים ברשימת חלונית השכבות. לצורך איתור מהיר של הפריט המסומן קיימת פקודה בתפריט חלונית השכבות בשם Locate Object.

פקודות שינוי

באילוסטרייטור ישנם חמש תיבות שיחה לשינוי עצמים ב- Object > Transform. כאשר מזיזים או מסובבים פריט באופן מדויק בעזרת תיבות השיחה, בכל חלון המוזכר מופיע כפתור Copy המאפשר לשנות לא את הפריט עצמו אלא את ההעתק שלו שנוצר תוך כדאי הפעולה.

clone-2.png

שיטת פקודות השינוי כנראה הקרובה ביותר לפקודת Clone, אפילו נוחה יותר ממנה. עוד דבר ששווה לדעת בנוגע לכך, שיש לקרוא את תיבות השיחה לא רק מהתפריט שניזכר קודם אלא גם בדרך פשוטה יותר: מסמנים פריט שרוצים להזיז למשל ולוחצים פעמיים (או Enter) על כלי החץ השחור - החלון נפתח.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם