חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שישי, 19 ביוני 2009

Libraries - שימוש בספריות עצמים באינדזיין

Libraries - ספריות עצמים נולדו לפני עשרים שנה ומאז משרתות היטב למשתמשי תוכנות עימוד. ספרית עצמים מהווה קובץ עצמאי בניגוד לסמלים של אילוסטרייטור שהם חלק של המסמך ונשמרים בתוכו.

Libraries-2.png


אינדזיין לא שומרת קשר בין הפריט בספריה וההעתק שלו הנגרר ע"י המשתמש אל תוך מסמך אינדזיין. המשמעות של הספריות היא להחזיק נגישים כל מיני פריטים, תמונות, טקסטים המשמשים לעתים קרובות בפרויקט. במקום לחפש אותם על העמודים הקודמים ניתן בקלות להוציא את העצמים מהספרייה. כמה טיפים לשימוש בספריות.

טיפ ראשון

כידוע קובץ אינדזיין מכל סוג יכול לפתוח בו-זמנית רק משתמש אחד. אמנם נוח להשתמש בספריה אחת ביחד. כשמספר מעצבים מטפלים בפרויקטים של לקוח מסוים שווה ליצור ספריה עם מאפייני התדמית שלו, שהיא תהיה נגישה לכולם יש לנעול אותה באמצעי מערכת הפעלה - וזה ייתן לפתוח אותה במספר תחנות עבודה.

במק על מנת לגשת למאפיינים קובץ הספריה מסמנים אותו ולוחצים Command+I. בחלונות - לחיצה כפולה עם Alt על הקובץ ואז יש לסמן תיבת סימון Locked כדי לנעול את הקובץ.

Libraries-1.png


המשתמשים לא יוכלו לערוך את הספריה אך כן יוכלו לפתוח אותה כולם ביחד ולמשוך ממנה עצמים. כמובן על מנת לערוך את הספריה יש להורית את הנעילה.

טיפ שני

בתוך הספריה ניתן לשים המון פריטים, באמת הרבה ואז נתקעים בבעית חיפוש - קשה למצוא משהו. בתחתית החלונית אתם רואים איקון של משקפת - זו גישה לחיפוש בספריה. שירות החיפוש מאפשר לחפש לא רק בשמות הפריטים אלא גם בהערות (Descriptions). כנראה הרעיון המקורי היה לתת אפשרות להעניק הערה לפריט אך אפשר גם להעניק תוויות (Tags) לעצמי הספריה ממש בשיטת אינטרנט.

Libraries-3.png


בלחיצה כפולה על הפריט בספריה ניתן לפתוח את חלון הגדרותיו ובשדה ה-Description להזין את מילות מפתח.

בנוסף התוכנה מאפשרת לחפש גם תוצאות החיפוש. תשתמשו בפקודת Show All בתפריט החלונית על מנת להציג בה כל הפריטים.

טיפ שלישי

ניתן גם לעדכן עצמים בספריה. תסמנו פריט בספריה שרוצים לעדכן (המחומש האדום), תסמנו את מקור העדכון במסמך אינדזיין (המחומש הכחול) ותבחרו פקודה Update Library Item בתפריט החלונית.

Libraries-4.png


טיפ רביעי

בתמונה למעלה אתם גם רואים פקודה Add Items on Page 1 as Separate Objects. ניתן לשים על העמוד כל פריטים שרוצים להוסיף לספריה ובפעולה זאת לשמור אותם בספריה בתור פריטים נפרדים. אם רוצים כלשהם עצמים יושמרו בספריה כיחידה אחת צריך קודם לעשות מהם קבוצה קבוע (גרופ).

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם