חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שני, 1 ביוני 2009

שימוש בשכבות לא מודפסות

באילוסטרייטור מזמן ניתן ליצור לשכבה שלא תודפס. למשל אנחנו צריכים להמחיש משהו ללקוח אך ככה שזה לא ייצא בדפוס בטעות. הדרך היא לשים את ההמחשה על שכבה נפרדת, ללחוץ עליה פעמים ולבטל סימון בתיבת סימון Print.

Nonprinting-2.png


בדוגמה למטה מופיע פרויקט עיצוב של ארבעה אריזות. ברצוני להציג ללקוח מיקום של המוצר (בחלק העליון) ושל התקליטור עם תוכנות תמיכה (למטה). אבל אני לא צריך שהם ייצאו בדפוס לכן מסדר אותם בשכבה Dongles and CD. השם שלה מוצג בכתב נטוי זה אומר שהיא לא מודפסת.

Nonprinting-1.png


באינדזיין גם ניתן לעשות כזה דבר אבל רק מגרסה CS3.

Nonprinting-4.png


למשל ניתן קטלוג שצריך לחדש כל שנה. הלקוח יוצר את קטלוג השנה על בסיס הקודם. בקטלוג לכל מוצר מוקשד דף נפרד. במשך הוספה והורדת העמודים הלקוח רוצה לדעת מספר של העמוד בקטלוג של אשתקד אם העמוד היה בו. בתמונה למטה רואים את מספר העמוד האוטומטי בעיגול (42) ומספר אדום גדול (34) שנמצא על שכבה Old numbering שלא תודפס.

Nonprinting-3.png


בייצאו או הדפסת קובץ עם שכבות לא מודפסות יש לכבד את התכונה להתעלם ממנה. להתעלם כי כל עוד שולחים סקיצות ללקוח הוא כן צריך לראות את תוכן השכבות שלא מודפסות. לכן בעת הייצאו או ההדפסה ניתן באילוסטרייטור ואינדזיין להגדיר הוצאת Visible Layers במקום Visible & Printable Layers.

Nonprinting-6.png


באינדזיין בנוסף יש לאסור הוצאת פריט על ידי הגדרת תכונה Nonprinting. אפשרות זו הייתה קיימת באינדזיין תמיד. יש לסמן פריט ולקבוע לו תכונת Nonprinting בחלונית Attributes.

Nonprinting-5.png


במצב תצוגת צבע רוכב (Overprint) בשתי התוכנות פריטים לא מודפסים נעלמים. באינדזיין הם נעלמים גם עם הפעלת מצב תצוגה Preview (על ידי לחיצה על מקש W).

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם