חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שלישי, 26 במאי 2009

תעלו את פריון עבודתכם בעזרת ריבוי מסכים

אולי שמעתם שביל גייטס עובד עם שלושה מסכים: על המסך השמאלי תוכנת דוא"ל, באמצע - מכתב שכעת בטיפול והמסך הימני מוקדש לדפדפן אינטרנט. למרות שבקרב של משתמשי מק ביל גייטס לא נחשב דמות חיובית בעניין זה הוא צודק - שימוש במספר מסכים מעלה את פריון העבודה.

סקיצות ומיילים

אני עובד עם שני מסכים. על מסך ראשון Apple Cinema Display היפה, האיכותי והגדול פותחה אילוסטרייטור (אינדזיין או פוטושופ) על מסך שני אני שם מייל שנשלח על-ידי הלקוח, סקיצות, סקייפ וכל מיני תוכנות משניות. הודות לשיתוף מסכים אפשר בגרירה להביא פרק טקסט ממכתב דוא"ל ישירות למסמך אילוסטרייטור.

ניהול קבצים

אפשר לשים על המסך השני חלון Finder (או Windows Explorer) או חלון Adobe Bridge. כך כשקובץ הפרויקט נפתח על מסך ראשי הוא מסתיר את התוכנה לניהול קבצים. בהמשך תוכלו פשוט בגרירה מ-Brigde (מ-Finder או Windows Explorer) להביא תמונות לפרויקט אילוסטרייטור או אינדזיין.

חלון הפרויקט נוסף

אילוסטרייטור, פוטושופ ואינדזיין מאפשרות לפתוח מספר חלונות של אותו מסמך:
באילוסטרייטור: Window > New Window
בפוטושופ ואינדזיין: Window > Arrange > New Window

המשמעות שכל שינויים בחלון ראשון מיד מופיעות בחלון שני. שימושי מאוד בעיצוב איקונים ואתרים: במסך ראשי מטפלים בפרויקט מקרוב ובמשני רואים איך הוא משתנה בקנה מידה אמיתי 1:1.

קנה המידה יכול להיות שונה בחלונות שונים של אותו פרויקט. יתר על כך בפוטושופ אוטומטית בחלון השני שלא פעיל התוכנה לא מציגה סימון של אזורי בחירה, קווי עזר ורשת המסמך - ניתן ממש לראות את העיצוב נקי. באילוסטרייטור זה לא נכבה אוטומטית אך ניתן לעבור לחלון השני (בלחיצה עליו) ואז לכבות את תצוגת קווי העזר, רשת המסמך, גבולות העצמים. משום מה באילוסטרייטור CS4 לא ניתן לכבות בחלון השני את התצוגה של תוחם הפריטים (Bounding Box). באינדזיין מבחינת התצוגה כל חלונית של אותו מסמך שווים, לא ניתן לכוונן את עזרי התצוגה שונה.

בנוסף אילוסטרייטור מאפשרת בחלונות של אותו מסמך לנהל שכבות (אותן שכבות) בנפרד. כך אפשר לשים פריטי עזר בשכבה נפרדת ובחלון המשני המציג את העבודה נקי לכבות את השכבה וזה לא ישפיע על תצוגת השכבה בחלון הראשי.

חלוניות

על המסך המשני נתן גם למקם חלק או כל חלונית התוכנה וככה לפנות יותר מקום וגם לפתוח יותר חלוניות כי יש מספיק מקום. החל מ-CS4 אדובי תומכת בריבוי מסכים. זאת אומרת שהחלוניות זוכרות את מקומן בכל מסכים שיש לאחר עלית התוכנה מחדש.

אילוסטרייטור שומרת עם הקובץ מידע על חלונות ועם פתיחת המסמך הבאה היא תפתח מחדש כל חלונות שהיו פתוחים בעת שמירת המסמך.

חשוב לזכור שכל תוכנה התומכת בריבוי חלונות למסמך אחד תשאל האם לשמור את המסמך רק כשסוגרים חלון אחרון.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם