חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום רביעי, 8 באפריל 2009

הזזת תבניות מילוי חוזרית בתוך פריט

Patterns - תבניות מילוי חוזרות בין הצדים החזקים של אילוסטרייטור. שיטת צביעה זו ישנה ולכן נטולת באגים, משמשת בכל תחומי עיצוב, איור ובמיוחד בעיצוב טכסטיל. אבל לוותק של תבניות המילוי החוזרות יש גם צד אפל - הן לא עובדות בדרך שקופה וברורה כמו כילים מודרניים. הפעם אתייחס לנושא כיצד להזיז את תבנית המילוי החוזרת בתוך פריט בלי להזיז את הפריט?

יוצרים אובייקט, צובעים אותו בתבנית מילוי חוזרת ומשאירים מסומן.

שיטה ראשונה

לחיצה כפולה על כלי החץ השחור פותחת תיבת שיחה Move (גם ניתן לגשת אליה בדרך אחרת: Object > Transform > Move).

Patterns-1.png


למטה ב-Options יש לבטל תיבת סימון Object ולסמן Patterns. כך יזוז לא העצם אלא תנית המילוי החוזרת שלו. אותה אפשרות קיימת גם תיבות שיחה אחרות בתפריט Object > Transform - תוכלו לסובב, לשנות גודל, להטות ולהפוך את תבניות המילוי.

שיטה שניה

היא מבוססת על שימוש בחלונית Transform. בתפריט החלונית יש לסמן פקודה Transform Pattern Only ואז כל שינויים המתבצעים באמצעות החלונית ישפיעו רק על תבנית המילוי.

Patterns-2.png


אבל חשוב לאחר השינויים להחזיר הגדרת החלונית על Transform Object Only. אחרת כל שינוי ידני של הפריטים יוביל לשינוי גם של תבניות המילוי שלהם.

שיטה שלישית

היא הכי פשוטה כי זאת שיטה ידנית. אנחנו מזיזים עצמים עם החץ השחור. אז על מנת להזיז את תבנית המילוי בלי להזיז פריט יש במשך פעולת ההזזה ללחוץ (ולהחזיק) על מקש טילדה (~). הוא נראה כגל ונמצא או תחת מקש Escape או ליד Shift שמאלי. השיטה עובדת גם עם כלי שינוי פריטים אחרים: סיבוב, היפוך, שינוי גודל והטייה.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם