חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום ראשון, 29 במרץ 2009

האם פרופיל sRGB טוב ליהודים?

מסכים מציגים צבעים שונה. היום הבעיה לא כזה רציני אך כולנו זוכרים שבשנות התשעים הבדל בתצוגת הצבע היה לפעמים עצום. בעולם מקצועי פתרו את הבעיה בעזרת הטמעת שימוש בפרופילי צבע. עם היתרונות שלהם הפרופילים מגדילים, לעתים מהותית, את גודלם הקבצים כך הפתרון לא כל-כך מתאים לווב.

חוץ מ-Safety Web Colors של חברת Netscape ניסו לפתור את הבעיה באינטרנט גם חברות מיקרוסופט ו-HP. הן פתחו פרופיל צבע אוניברסלי בשם sRGB שהיה מתאר תווך צבעים של מסכי PC של שנות התשעים. רוב המסכים של אז היו מאוד מוגבלים מבחינה טכנית ולא היו מציגים כל גווני RGB. מצב זה היה נקלט ב-sRGB. לאומת זאת מסכים מודרניים משמעותית יותר משוכללים. אז מה הסיבה להשתמש בפרופיל sRGB היום? אין סיבה.

מי שעובד בחלונות קודם כל צריך להחליף אותו לפרופיל המסך שלו או לפרופיל Adobe RGB (1998) אם לא הצליח למצוא את פרופיל מסכו או ליצור אותו. אחר-כך תשנו הגדרות פרופיל הצבע בתוכנות אדובי: אילוסטרייטור, פוטושופ, אינדזיין ואקרובט.

שלב אחרון - צריך לבטל שימוש ב-sRGB בחלון File > Save for Web and Devices

באילוסטרייטור וגרסאות קודמות של פוטושופ הפעולה נמצאת בתפריט החלון:

sRGB-1.png


בפוטושופ CS4 היא נמצאת על פני החלון:

sRGB-2.png


אם תכיילו את התוכנות שלכם ותעברו לשימוש בפרופיל מתאים יותר מאשר sRGB ויחד עם זאת לא תבטלו שימוש בפעולת Convert to sRGB בחלון Save for Web and Devices תקבלו סטייה בצבעים.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם