חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום חמישי, 25 בדצמבר 2008

עיגול פינות מובחרות באילוסטרייטור

מעניין שאין שיטה קלה באיוסטרייטור לעגל לא כל פינות במלבן אלא רק חלק מהן. אני אישית מכיר שתי שיטות (האמת שתים וחצי), אגלה היום אחת מהן. השיטה מתבססת על שימוש באפקטים ומרכיבי העיצוב.

בשלב ראשון יוצרים מלבן. מסמנים בחלונית Appearance את שורת המילוי שלו (Fill). מעניקים למילוי אפקט Round Corners באמצעיות פקודה Effect > Stylize > Round Corners. אם לא סימנתם יש לגרור את רשומת האפקט אל תוך רשומת המילוי.

Round-Corners-1-1.png


שלב שני - מוסיפים למלבן עוד מילוי (Fill) נוסף על-ידי פקודה Add New Fill בתפריט החלונית Appearance או באמצעות קיצור דרך Command (Ctrl) + / (קישור לפוסט המקביל). יש לגרור את המילוי החדש מעל הקיים אם הוא מופיע תחתיו.

שלב שלישי - מסמנים את המילוי החדש ומעניקים לו אפקט Effect > Distort & Transform > Transform. בחלון שנפתח יש לקבוע נקודת היחס בצד ימין וגודל המילוי באחוזים (ביחס למידות הפריט) למעלה.

Round-Corners-1-2.png


התוצעה:

Round-Corners-1-3.png


הכל נראה בסדר אבל אם תנסו לצבוע את הפריט אז רק מילוי אחד נצבע בפעולה אחת. הפתרון היא לעשות גרופ מן הפריט (כן, כמו בפריהנד גרופ מפריט אחד). אחר כך מעניקים לגרופ מילוי בדומה לשלב שני המתואר לעיל ואז צובעים את המילוי.

Round-Corners-1-4.png

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם