חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום ראשון, 19 באוקטובר 2008

שימוש ב-EPS. היה טוב, טוב שהיה

שנים רבות סמכנו על EPS - פורמט טוב ועמיד. הוא תמיד היה עושה מעט בעיות ביחס לאחרים. בארץ אהבו אותו עוד יותר בגלל באגים של פריהנד - רק EPS היה מוצג בתוכנה כראוי ומהר.

EPS הוא פורמט סגור. שום תוכנה שלא מאת אדובי אינה יכולה לקרוא אותו אפילו. לכן עם כל קובץ EPS ניתן לשמור תצוגה מקדימה (preview) המהווה תמונה קטנה הנשמרת בתוך קובץ EPS ומשמשת לתצוגת תוכנו בתוכנות עיצוב ועימוד.

על מנת להציג TIFF או JPEG פריהנד עשויה לקרוא את הקבצים עצמם. רוב הקבצים לדפוס הם כבדים למדי לכן לוקח לפריהנד יותר זמן להציג קבצים פתוחים, כגון JPEG, TIFF וכו’, מאשר קובץ EPS (קבצים פתוחים ב-CMYK גם מוצגים בעיוות). EPS, כמו שאמרתי, הוא פורמט סגור, פריהנד לא יכולה לקרוא אותו ומשתמשת לתצוגתו ב-preview המוטמע מראש. התמונה לתצוגה מקדימה היא קטנה, ברזולוציה גסה ולכן נקראת מהר. בהדפסה כידוע היא מוחלפת בתמונת EPS מקורית.

הכול עבד טוב ויפה עד שלא הופיע אפקטים בפריהנד, אילוסטרייטור ואינדזיין. מרבית משתמשי פריהנד בחרו לא להשתמש באפקטי פריהנד כי הם לא מסתדרים עם EPS. חלק מהם חל לעבור לאילוסטרייטור. אבל באילוסטרייטור מאז גרסה 9 ובאינדזיין שיטות העיצוב נבנות על שימוש באפקטים, שקיפויות ומצבי חפיפה, אין לא להתייחס אליהם.

תוכנות אדובי יודעות לקרוא את קבצי EPS. אבל רק בגירסה CS3 אדובי סידרה סופית תמיכה מלאה בתמונות EPS באילוסטרייטור ואינדזיין. לפני כך, בגרסאות CS2 וקודמות יותר, באילוסטרייטור EPS, כמו בפריהנד, לא היה מסתדר עם אפקטים ושקיפויות, באינדזיין - עם הצללה וריכוך קצבות (Feather).

היום זה עובד, אבל למרות כך ההמלצה - להשתמש בפורמטים פתוחים: JPEG, TIFF, PDF, PSD מסיבות הבאות. דחיסה של קובץ JPEG דוחסת טוב יותר מאשר דחיסת JPEG ב-EPS, תמונות מלאכותיות הנפגעות מ-JPEG עדיף לשמור ב-TIFF כי שיטת הדחיסה שלו LZW לא פוגעת בתוכן ודוחסת היטב תמונות עם הומן שטחים רצופים של הצבע (סכמות, גרפים למשל). ב-EPS יחד עם זאת אין אפשרות לדחיסה שלא פוגעת. PSD טוב יותר לצרבות כי מה ששקוף באופן מלא וגם חלקית ב-PSD שקוף ב-אילוסטרייטור ואינדזיין. כן, רק מורידים רקע בפוטושופ, אין צורך בצריבת מסלולים. קבצי PDF שומרים בנתונים מעורבים: תמונות, מלל חי, מסלולים. זאת השיטה הטובה ביותר לשמור מודעה לעיתון למשל. קבצי EPS ווקטוריים (שנשמרו בפריהנד או אילוסטרייטור) הם כבדים כי אינם דחוסים. PDF יחד עם זאת דוחס כל סוג נתונים (תמונות מסוגים שונים, מלל, מסלולים, מידע שירות) בשיטה המתאימה לו ביותר.

EPS שירת לנו טוב. שחררו אותו כבר לפנסיה.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם