חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שני, 20 באוקטובר 2008

טפטפת

כלי הטפטפת הגיע לאילוסטרייטור ואינדזיין מפוטושופ. כאן הוא מתמחה בדגמות של מרכיבי העיצוב ובצירופם לפריט היעד. הכלי עובד פשוט: מסמנים את פריט היעד ולוחצים על פריט המקור בטפטפת ונתוני הפריט המודגם נעתקים לפריט היעד. עם מקש Option (חלונות - Alt) הפעולה נהפכת - העצם המסומן לא מקבל אלא מעניק את תכונותיו למודגם.

כך עוברות מפריט לפריט רק תכונות בסיסיות. לא מעותקים אפקטים, מרכיבי העיצוב רבים, הגדרות שקיפות ומצבי חפיפה. על אף ישנה אפשרות להפעיל אותם. בלחיצה כפולה על כלי הטפטפת נפתחת תיבת שיחה להגדרת הכלי:

010.png


על מנת להפעיל את ההתייחסות למרכיבי העיצוב (Appearance) יש לשמן שתי תיבות הסימון העליונות בשם Appearance שתיהן.

הכלי נותן גם לדגום צבעים מתמונות רסטר (פיקסלים) המיובאות. לְמָה זה טוב? זה מאפשר להביא תמונה ולהשתמש בה בתור לוח צבעים, פלטה. למשל:

010-2-1899487.jpg


בתחתית תיבת השיחה להגדרות הטפטפת מופיעה רשימה ניגללת Raster Sample Size. היא מאפשרת לנהל שיטת הדגמות בתמונות. מפני שכל פיקסל בתמונה שונה מהשני, כמו בפוטושופ, נוכל לקבוע דגמת ממוצה של 3x3 או 5x5 פיקסל. באילוסטרייטור דוגמים בתמונות עם Shift, אחרת לא יקרה דבר. באינדזיין - פשוט בלחיצה בלי שום Shift. אנא שימו לב שבאינדזיין דוגמים לא מהתמונה ישירות אלא מהתצוגה המקדימה שלה שהתוכנה יוצרת במיקום התמונה. בכל גרסאות קודמות ל-CS3 הצבע שמתקבל הוא RGB, אפילו אם התמונה הייתה ב-CMYK. באינדזיין CS3 זה סודר.

כלי הטפטפת מאפשר בנוסף להעתיק תכונות עיצוב מלל באותה שיטה המתוארת לעיל. באינדזיין הכלי, אחרי דגימה ראשונה, גם נהפך לכלי טפטפת-סימון-מלל ונותן להעניק את תכונות עיצוב הטקסט מספר פעמים בשיטת סימול המלל. תנסו את זה.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם