חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שבת, 18 בפברואר 2012

חווית משתמש ומהדורות אינטראקטיביות

היום אושר והופיע ב-App Store כתב עת חדש שהוצאנו בעזרת Adobe DPS בשם Israel Defense המסקר את כלל הנושאים הקשורים לצבא וביטחון. התוכנה מופצת בחינם, יש לה גליון לדוגמה ובקרוב יופיע גליון מס’ 6 שכבר מוכן. אתם מוזמנים להוריד את כתב העת ולהנות מאיכות החומרים והגשה אינטראקטיבית.

IsraelDefense-72.png
מבחינת חווית משתמש מהדורות אינטראקטיביות למחשבי לוח נמצאות בין מהדורות דפוס ו-UX של אתר או תוכנה. זאת אומרת היא קרובה למהדורה מודפסת אך כוללת תוכן נסתר המחקה לקריאה ומאפשרת פעולות עם התוכן: כפתורים, קישורים, גלילה, מחוות וכו’. כלל חשוב: קיום ושיטת שימוש של תכונות אינטראקטיביות חייבים להיות מובהקים. או שאנחנו מסתמכים על הרגלים קיימים של המשתמשים (מראה ותפקוד של כפתורים וסרגלי גלילה למשל) או יש לשים סמל של תכונה אינטראקטיבית או מחווה או רמז אחר. בלי זה המהדורה הופכת למשחק חיפוש דלתות נסתרות.

הניווט חייב להיות פשוט. לא צריך להיווצר מצב כאשר הקורא לחץ איפהשהו, לחץ עוד איפהשהו והלך לאיבוד - לא מבין היכן, באיזה חלק של המהדורה הוא נמצא כעת. כדי לעזור לו אפשר להשתמש בניווט כפול, רמזים (כולל הצפים), מספור עמודים וכותרות רצות כמעט על כל מסך, דעיכה של אזור גלילה המסמנת שיש המשך. דוגמה: ל-Israel Defense המצאתי מספור עמודים הפוך. כשהקורא הגיע לכתבה רבת-עמודים בכדי שהוא לא יתאמץ בנסיון לקבוע לפי סרגל הגלילה הדק כמה עמודים יש סה”כ וכמה נשאר התחלתי להשתמש במספור הפוך - במסך/עמוד ראשון מוצג “Total pages in the article :8” ובכל כל מסך הבא המספור הולך ויורד והעמוד האחרון מקבל מספר 1.

באינדזיין כידוע אין מספור עמודים הפוך, על מנת להקל את העבודה מומחה אינדזיין בין החזקים ביותר בארץ - עדי רביד - כתב לנו סקריפט לזה.

תגובה 1:

טבעון ביוטק אמר/ה...

מאמר מושקע ויפה, נהנתי לקרוא כל מילה

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם