חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שני, 23 במאי 2011

הוצאה לאור דיגיטלית חצי שנה אחרי

בסתיו שעבר פרסמתי פוסט אחרון לעניין. לא שהתעייפתי אבל אין כל-כך זמן. כידוע אולי לרבים פתחתי עם שותף בהוצאה לאור דיגיטלית (אתם מוזמנים להצטרף לעדכונים בפייסבוק של Kletsel Digital Publishing).

KDP-Logo.png

הוצאנו עיתון "מחר" וספר "תורה מסיני" ובטיפול עוד כמה דברים. בסוף החודש אדגים את תהליך העבודה בסדנה בקוויקסופט - עצות כיצד לבנות פרויקט באינדזיין נכון, איך למנוע טעויות מסוג שעשית וזה לא עובד, טריקים וטיפים.

בינתיים כמה עצות למי שרוצה ללמוד את זה. קודם כל זה קצת מסובך כי התרגלנו שכל מה שיש באינדזיין אפשר לייצא ואם לא אז התוכנה מודיעה ועוזרת. אבל לא הפעם. יש המון דברים שהתוכנה מסוגלת לעשות, אך הם לא נתמכים באייפד (אנימציה למשל). לכן אם תלמדו את ההוצאה לאור במחשבי לוח תקראו בתשומת לב את מדריך אדובי. במיוחד חשוב לשים לב על המגבלות: מה לא עובד, מה כן עובד ובאיזה מקרים.

למרות שאדובי מספקת תוכנה לתצוגת קובץ folio במחשב רגיל עדיין צריכים אייפד. אחת הסיבות - לראות את העבודה בקנה מידה נכון. באייפד רזולוציה גבוהה יותר ממסך ממוצע לכן כל זה נראה קטן יותר. מכאן נובע שבאינדזיין יש לבדוק את העבודה לא בקנה מידה 100% כפי שהתרגלנו אלא ב-75%.

אנחנו שוקלים לארגן כיתת לימודי Adobe Digital Publishing Suite. נדרש ידע קודם באינדזיין ברמה של משתמש מתקדם. המעוניינים מוזמים לשלוח אלי פרטים בדוא"ל.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם