חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שלישי, 26 באוקטובר 2010

פריצת דרך בהוצאה לאור דיגיטלית

אתמול בתערוכת Adobe MAX הוכרז על מספר של תוכנות וטכנולוגיות חדשות שמסילות דרך אל העולם של מחר - אינטראקטיבי, חסר נייר, עולם תוכנות זולות המופעלות ישירות מאינטרנט.

Adobe Digital Publishing Suite

קודם כל זה Adobe Digital Publishing Suite המכיל רכיבים הבאים:

Digital Content Bundler - תוכנת AIR מיועדת לייצוא של העימוד הנעשה באינדזיין CS5 לפורמט חדש .issue (שבקרוב יקבל סיומת לא דו-משמעותית .folio). זה פורמט של הוצאה לאור האינטראקטיבית החדשה שנועד לתוכן שיוקרא על אייפד ומחשבי לוח אחרים. גיליון אלקטרוני יומכר ויפתח בתוכנות ממותגות של כתבי עת (כמו Wired למשל).

Digital Content Preview Tool - בסיס לתוכנת העטיפה הממותגת לתצוגת כתבי העת האינטראקטיביים. המשתמש יקבל אותה (יוריד ב-App Store או במקום דומה) כמתוכנן בחינם מהעיתון ובה הוא יקנה גיליונות חדשים. זה דבר נוסף, אינו נכלל ב-Digital Publishing Suite.

Digital Publishing Plug-in - תוסף לאינדזיין CS5 המאפשר שיתוף פעולה בין אינדזיין ל-Digital Content Bundler.

Interactive Overlay Creator - תוכנת AIR המאפשרת להוסיף תכונות אינטראקטיביות נוספות (כמו סיבוב בחלל תלת-ממדי) לפרויקטים שנעשו באינדזיין.

Project ROME

Project ROME היא תוכנה מהפכנית לדעתי. זה כלי עיצוב חדש לגמרי הוא פשוט ולכן נועד בינתיים לשוק לא מקצועי. רומא לא יורשת שום שיטות עבודה של תוכנות אדובי קלסיות, נכתבה בשפת Flex ולכן מופצת כתוכנת AIR במק ו-PC ובכל פלטפורמה שיש לה נגן AIR. בנוסף מאותה סיבה שזו תוכנת Flex בתור יישום פלאש ניתן לתת גישה אליה פשוט בדפדפן. אדובי עומדת לא רק למקור את התוכנה וגם לתת אליה גישה זמנית בתשלום לרוכשי מנויי. מסיבה שיהיה קשה יותר לגנוב את רומא אדובי תוכל למכור אותה או את המנויים בזול.

Flash Catalyst ו-Flash Builder מעודכנים

באתר Adobe Labs אפשר להוריד גרסאות ניסיון של דור הבאה Flash Catalyst ו-Flash Builder. בין החידושים המהותיים שיתוף פעולה עמוק יותר בין שתי התוכנות - ניתן לערוך בקטליסט פרויקט שהיגיע מבילדר מבלי להרוס קוד ורבים נוספים.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם