חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שני, 21 בספטמבר 2009

ייצוא מאילוסטרייטור לפורמט PSD בשכבות

אני, בתור פריק אילוסטרייטור, חושב שכל דבר אפשר לעשות בתוכנה רבת-עוצמה זו. אבל זה לא תמיד נכון. לפעמים צריך להיעזר בתותח כבד - פוטושופ.

כיצד להעביר פרויקט אילוסטרייטור לפוטושופ בשכבות?

כל אחד שניסה אי-פעם לנסות את זה יודע כי לעתים קרובות החומר נוחת בפוטושופ משוטח (בלי שכבות) או כמטע משוטח. יש שני דברים שאפשר לנקוט על מנת לשפר את התוצאה:

ב-RGB זה עובד טוב יותר

אפילו אם הקובץ שלכם הוא ב-CMYK ואתם צריכים אותו בפוטושופ ב-CMYK תהפכו את המסמך זמנית ל-RGB. יש לעשות זה לפני פעולת הייצוא: File > Document Color Mode > RGB Color. לאחר הייצוא פשוט תמירו בפוטושופ את הקובץ הנוצר ל-CMYK ובאילוסטרייטור תבטלו את פעולת ההמרה ל-RGB.

ai2psd-1.png


בתיבת שיחה לייצוא לפורמט פוטושופ באילוסטרייטור תבחרו את הרזולוציה הרצויה, את הפקודה Write Layers ושתי תיבות סימון הבאות. Preserve Text Editability תאפשר להפוך מלל של אילוסטרייטור לשכבות טקסט של פוטושופ (גם בעברית). Maximum Editability עוזרת להמיר מסכות עצמים של אילוסטרייטור למסכות שכבות של פוטושופ, להעביר גם גרופים, שקיפות ומצבי חפיפה כראוי.

אבל גם זה לא תמיד עובד. אפקטי אילוסטרייטור וכל שיטות מתקדמות שינויי עצמים לא רק לא יעברו לפוטושופ בתור שיטות מקבילות אלא יגרמו ברוב המקרים לשיטוח החומר בקובץ היעד. במקרה הזה יכול לעזור...

לפני הייצוא לשים כל פריט בשכבה נפרדת באילוסטרייטור

יש לסמן כל שכבה ובתפריט של החלונית Layers באילוסטרייטור לבחור פקודה Release to Layers (Sequence). הפעולה יוצרת בשכבה המסומנת לכל פריט תת-שכבה נפרדת ושמה אותו אל תוך תת-השכבה. השיטה הזו גורמת להפרדה לוגית יסודית יותר והמכובדת יותר על ידי פעולת הייצוא של אילוסטרייטור. התוצאה היא לא כל פעם מאה אחוז אך תמיד עוזרת מאוד. בפוטושופ רק נשאר לפרק גרופים מיותרים - לסדר את השכבות שהגיעו.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הסבר מצויין! תודה לך!

אנונימי אמר/ה...

וואו
עזרת לי מאד

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם