חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שני, 6 ביולי 2009

שניים מיתרונות רבים של אילוסטרייטור בעיצוב איקונים

יתרון מספר אחד

פעולת Scale Strokes & Effects קטנה אך מועילה מאוד. היא חייה בתפריט של חלונית Transform. כשהפעולה מופעלת עובי קו של הפריט משתנה בהתאם לגודל הפריט. כפי שזה נובע משמה הפעולה משפיעה גם על האפקטים. כך אם יש לנו עצם עם אפקט תלת-ממדי למשל וצריך להקטין אותן הפעלת Scale Strokes & Effects תאפשר להשפיע גם על עוצמת האפטק והאפקט יוקטן בפרופורציה ובהתאם לפריט.

יחד עם זאת לא תמיד צריכים את זה. לדוגמה ניתן איקון עם קו מתאר כפול שסביבו. צריך להגדיל את האיקון אך ככה שעובי של הקו המקיף לא ישתנה וישמור על אותו קנה מידה.

בדוגמה הבאה ניתן לראות שעובי של קו המקיף לא השתנה עם שינוי גודלו האיקון.

Scale-Strokes-and-Effects-3.png


יתרון מספר שתיים

רוב היתרונות של אילוסטרייטור בעיצוב איקונות נובעים מעובדה שהאיקונים נוצרים בתוכנה ווקטורית המאפשרת לעשות שינויים (להגדיל, להקטין, לסובב) עד בלי סוף.

בדוגמה הבאה אתם רואים איקון שעיצבתי קטן והגדלתי בהמשך. איכותו לא נפגעה, נשאר רק לפרט אותו, להוסיף פרטים.

Scale-Strokes-and-Effects-2.png

כידוע פוטושופ ניתן להוסיף אפקטים לשכבות. אפשר לעשות זה גם באילוסטרייטור. רק בתוכנה רבת-עוצמה זו השכבה זה דבר כללי יותר, כמו תיקיה בפוטושופ. רק לתיקיות פוטושופ אי-אפשר להעניק אפקטים. כך כל פריט באילוסטרייטור שנכנס לשכבה מיד מושפע ממרכיבי העיצוב ואפקטים של השכבה עצמה בלי שום פעולות נוספות.

על מנת להוסיף קו מתאר כפול כמו באיקון הדוגמה:

1. יש ללחוץ על העיגול שמופיע מול שם השכבה בחלונית Layers,
2. בחלונית Appearance ע"י הלחצן השמאלי התחתון להוסיף שני קווי מתאר,
3. לגרור אותם מתחת לשורה בשם Contents שמייצגת תוכן של השכבה. כך קווי המתאר יופיעו תחת כל פריטי השכבה ויותאמו אוטומטית לצורות.

Scale-Strokes-and-Effects-1.png


כמובן לקווי מתאר אלה כמו לכל מרכיב העיצוב בתוכנה ניתן לשייך שקיפות חלקית, מצבי חפיפה, אפקטים - אין סוף לאפשרויות לעיצוב איקונים וממשקי משתמש באילוסטרייטור.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם