חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום רביעי, 6 במאי 2009

סגירת קבצי PDF באילוסטרייטור: דחיסה

בהמשך לרשומה הקודמת על אפשרויות בסיסיות של תיבת השיחה לסגירת קבצי PDF באילוסטרייטור הפעם אגלה מספר דברים על קטגוריה הבאה - Compression.

החלון מחולק לשלושה פרקים: דחיסת תמונות צבע, תמונות בגווני אפור ותמונות בשחור-לבן. בדרך כלל קובעים באופן דומה הגדרות לתמונות צבע ובגווני אפור.

Saving-PDF-in-Ai-2.png


ברשימה הנגללת הראשונה בוחרים שיטה של הקטנת התמונות. תוצאה הטובה ביותר מתקבלת עם Bicubic Downsampling. אלגוריתם זה רק מקטין תמונות גדולות מדי ולא מגדיל אם צפיפות פיקסלים (רזולוציה) נמוכה.

בשדה הבאה ניתן לקבוע את צפיפות הפיקסלים הרצויה. מסיבה שהדפסות איכותיות היום מתבצעות עם צפיפות שורות 175 lpi רזולוצית התמונות צריכה להיות 350 ppi. כן, לא שלוש מאות. 300 ppi זה תקן ישן, לפני כעשר שנים צפיפות השורות בדפוס הייתה בדרך כלל 150 lpi - מכן נובע המספר הקדוש הזה - 300 - שכולם מאמינים בו.

מחשבים את צפיפות הפיקסלים פשוט - מכפילים את ערך צפיפות השורות פי שתיים. כך אם מדפיסים עיתון עם 100 lpi מספיק שרזולוצית התמונות תהיה 200 ppi.

שדה הבא (for images above 500 ppi) קובע שהתוכנה לא תגעה ולא תוריד רזולוציה בתמונות עם צפיפות הפיקסלים נמוכה מ-500 ppi. ההפרש בין הגדרה זו וצפיפות הפיקסלים הרצויה חייב להיות משמעותי למדי. כי אם יש לנו תמונה ברזולוציה 400 ואנחנו מקטנים אותה בקצת - עד 350 ppi לא מרוויחים הרבה מבחינת משקלו של הקובץ ואילו הפעולה רק תטשטש את התמונה במשך החישוב וסידור מחדש של הפיקסלים.

כך בוחרים את צפיפות הפיקסלים לדפוס. אם צריך לשמור רק סקיצה לצורך שליחתה בדוא"ל ללקוח אפשר להוריד את רזולוצית התמונות עד 120 ppi - התמונות בקובץ PDF תהיו קלות משקל, תראו סביר במסך וגם תודפסו במדפסת די טוב. כאן 72 ppi מעט מדי.

Compression - יש רק שתי אפשרויות: JPEG או ZIP. דחיסת JPEG נועדת לתמונות צילום, ZIP - לחומר מלאכותי. ZIP לא דוחסת כל כך טוב את הצילומים אך לא פוגעת בתמונות. בדרך כלל יש לבחור Automatic (JPEG) - אוטומטי אומר שהתוכנה לבד בוחרת איזה סוג הדחיסה מתאים יותר לכל תמונה ואם היא מפקפקת אז בוחרת ב-JPEG. שימוש ב-JPEG2000 בינתיים לא מומלץ כי יש לו ב-PDF בעיית תמיכה בשקיפות.

Image Quality - איכות תמונות הנדחסות ב-JPEG. כמובן Maximum לדפוס ולסקיצות מספיק Medium - שתהיו דחוסות וקטנות אפילו על חשבון האיכות, בסקיצות זה בסדר.

רזולוציה של תמונות שחור-לבן (Monochrome, בפוטושופ זה נקראה Bitmap) אמורה להיות פי ארבע גבוה יותר מצפיפות הפיקסלים הרגילה. התמונות יוצאות לא כבדות למרות מספר הפיקסלים העצום כי עומק הצבע שלהם מאוד נמוך וגם שומרים כאלה קבצים בפוטושופ בפורמט TIFF עם דחיסה LZW.

לגבי הדחיסה של תמונות כאלה. זה כל כך עקרוני - משתמשים בברירת מחדל CCITT Group 4 או ב-ZIP, האחרון דוחס טוב יותר.

וכמובן יש תמיד להשאיר מסומנת תיבת סימון Compress Text and Line Art. אין סיבה לא לדחוס מלל ומסלולים ווקטוריים. קובץ PDF הוא קטן ואיכותי כי כל סוג חומרים נדחס בשיטה המתאימה לו ביותר.

תגובה 1:

שלום אמר/ה...

תודה רבה! הצלת אותי ברגע זה משיגעון...

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם