חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שלישי, 18 בנובמבר 2008

Layer Comps באילוסטרייטור

נהוג לחשוב שבאילוסטרייטור אין Layer Comps כמו בפוטושופ. זה לא בדיוק נכון. באמת איננה חלונית Layer Comps, אבל למרות כך ישנה דרך לשמור מצב תצוגת השכבות. בשמירת מצב תצוגה (View > New View...) התוכנה שומרת הן מקום המסך וקנה מידה של תצוגתו אלא גם מצב תצוגת שכבות.

כך בשמירת תצוגה בתחתית של תפריט View מופיעה רשומה או מספר רשומות (מצבי תצוגה שמורים). בעברה ביניהם אילוסטרייטור מכבה ומפעילה שכבות ממש כמו בשימוש Layer Comps בפוטושופ. בניגוד לפוטושופ הפונקציה לא משפיעה על מיקום פריטים.

לנוחות השימוש במצבי התצוגה השמורים יש להעניק להם קיצורי דרך. גשו ל-Edit > Keyboard Shortcuts, תעברו ברשימה הניגללת השניה מלמעלה ל-Menu Commands ורשימת פקודות של התפריט View למעטה תראו רשימה של Custom Views. תעניקו להם קיצורים וכך תוכלו לעבור בין מצבי התצוגה השמורים.

שיטה זו שימושית מאוד בעיצוב אתרים באילוסטרייטור. בסוג פרויקטים זה דרך הנוחה ביותר לאירגון ריבוי עמודים זה שימוש בשכבות ותת-שכבות. בפרויקטים מורכבים עמוד אחד מהווה מספר שכבות ואז בעזרת השיטה המתוארת כאן נוח לעבור מהר בין עמודים. יותר במפורט אני מספר בסדנה "עיצוב איקונים וממשקי משתמש באמצעות אילוסטרייטור ואינדזיין".

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם