חיפוש בבלוג ואתרים רלוונטיים: בעברית, אנגלית ורוסית

יום שני, 18 במאי 2009

כמה טיפים לשימוש בריבוי העמודים החדש של אילוסטרייטור CS4

טיפ 1 - קווי עזר בכל עמוד בנפרד.

אדובי מנסה כרגיל ליצור דרכים חדשות וגם לתמוך בשיטות של פעם. כך באילוסטרייטור CS4 כשיוצרים קו עצר על-ידי משיכתו מסרגל המסמך הוא מתפשט לרוחב (או גובה) של משטח העבודה כולו ועובר דרך כל עמודים בדרך.

אם אתם רוצים שהוא יתמתח רק לרוחב/גובה של עמוד מסוים, כמו באינדזיין או פריהנד, יש לקחת את כלי העמודים (Artboard Tool, Shift+O) ואז למשוך מהסרגלים קו עזר. הוא מתפשט לרוכב או גובה של העמוד הפעיל שמסומן בקו מקווקו.

artboards-1.png


טיפ 2 - סדר עמודים עברי

זה מה שהיה חסר בפריהנד - הפרויקט מרובה עמודים בעברית אבל סדר העמודים משמאל לימין. באילוסטרייטור תמיכה בעברית טובה ועמוקה ובעיה זאת כבר מאחורינו - כשיוצרים מסמך חדש יש ללחוץ על חץ בשורה Number of Artboards שיציג חץ בכיוון מימין לשמאל:

artboards-2.png


טיפ 3 - התאמת עמוד לפריט מסוים

יש דרך פשוטה להתאים גודל העמוד לגודלו של פריט ספציפי - ללחוץ על הפריט בכלי העמודים. אם זה מספר פריטים יש לסמן אותם, לקחת את כלי העמודים ולמעלה ברשימה הנגללת לבחור Fit Artboard to Selected Art.

artboards-3.png


טיפ 4 - שכפול עמודים

יש לשכפל עמודים עם התוכן על ידי הזזתו בכלי העמודים עם מקש Option (חלונות Alt) לחוץ - ממש כמו שכפול עצמים. אם רוצים לשכפל או להזיז עמוד בלי התוכן שלו צריך לשחרר כפתור Move/Copy Artwork with Artboard בסרגל פקודות המשתנה למעלה:

artboards-4.png


טיפים חמישי ושישי

יש להמיר כל מלבן לעמוד באמצעות פקודה Object > Convert to Artboard.

שמו לב שבתפריט Select הופיעה פקודה חדשה (השנייה מלמעלה) All in Active Artboard המאפשרת לסמן כל עצמים רק בעמוד פעיל.

אין תגובות:

אני מקוה שהידע שלי עוזר לכם